Conform noului raport al companiei de studiu de piață Canalys, Xiaomi a reușit să întreacă Huawei în vânzări în trimestrul al doilea în Europa de Est. Chiar dacă la nivel mondial, Huawei a reușit pentru întregul trimestru să devină compania numărul 1 în piața de smartphone-uri, se pare că succesul este bazat pe vânzările din zona Asiei, nu din piețele vestice. În urma Huawei, Xiaomi este în creștere, iar Samsung și Apple sunt în continuare companiile dominante la nivel european.
În țările din Europa Centrală și de Est, regiunea din Uniunea Europeană în care se află și România, Xiaomi a reușit să întreacă Huawei în vânzări. Desigur, Huawei a anunțat de curând faptul că este pe locul al doilea în România în continuare, cu vânzări în creștere față de anul trecut. La nivelul regiunii însă, Xiaomi a întrecut Huawei și a urcat pe locul al doilea în topul producătorilor de smartphone, după Samsung.
De altfel, Xiaomi, Apple și Lenovo au înregistrat în T2 2020 creșteri semnificative în vânzări față de anul trecut în regiunea CEE. Samsung are cotă de piață de 27% și o scădere în vânzări de 33%, Xiaomi are cotă de piață de 25% și a înregistrat o creștere de 36%, în timp ce Huawei a scăzut cu 6% și are cotă de piață de 23%. Apple cu 10% din piață în T2 a înregistrat o creștere de 40% față de anul trecut, în timp ce Lenovo are acum 2% din piață cu brandul Motorola și a înregistrat o creștere de 57%.
Când ne uităm la restul europei, în care sunt incluse țările cele mai mari și mai bogate precum Germania, Franța, Spania, Italia Belgia sau Marea Britanie, situația este diferită. Acolo, Apple este pe locul al doilea cu 28% din piață, la distanță mică de Samsung, care are 32%. De altfel, Samsung a scăzut cu 30% față de T2 2019, în timp ce Apple a crescut cu 42%. Huawei este acolo pe locul al treilea cu 13% din piață, iar Xiaomi vine din urmă cu 12% din piață și creștere de 116% față de 2019. Aici, locul al cincilea este ocupat de HMD Global cu 3% din piață.
Totuși, la nivelul întregului continent, top 5 arată foarte diferit. Samsung a scăzut cu 31% și are acum o cotă de piață de 30% în Europa, în timp ce Apple a crescut cu 42% și are 21% din piață, urcând astfel pe locul al doilea. Xiaomi este pe locul al treilea în Europa, cu 17% din piață și 65% creștere, iar Huawei împarte acest loc 3 cu Xiaomi ttu cu 17% cotă de piață, dar pe un trend descendent: scădere de 17% față de T2 2019. Pe ultimul loc din top 5, HMD Global cu 2%, în scădere față de anul trecut.
Pandemia de COVID-19 pare să fi afectat în special vânzările companiilor Samsung și Huawei. De altfel, Huawei ar putea suferi și de pe urma restricțiilor SUA, însă este probabil prea devreme pentru a putea trage o concluzie în acest sens, întrucât sunt în continuare destul de multe dispozitive Huawei pe piață cu servicii Google, care se vând bine.