SUA atacă sistematic diverse părți ale afacerilor Huawei în ultimii doi ani, oprind accesul companiei treptat la diverși parteneri din toată lumea. Se pare însă că și China începe o strategie similară cu Apple, dar la un nivel mult mai restrâns. Totuși, rezultatele ar putea fi similare pe termen lung, întrucât producătorul de iPhone-uri a fost obligat să elimine peste 47.000 de aplicații și jocuri din App Store-ul din China, făcând telefoanele companiei mult mai puțin atrăgătoare pentru publicul local.
Apple folosea o breșă în legislația chineză care îi permitea să publice jocuri și aplicații pe App Store, fără ca acestea să fie aprobate de către autoritățile locale. Compania a folosit această strategie în ultimii câțiva ani, însă autoritățile din China au închis acum această posibilitate. În consecință, unele dintre avantajele platformei Apple pentru piața chineză a fost acum eliminat.
Culmea, această breșă se referea tot la aplicații care ofereau microtranzacții, fiind astfel și o sursă mare de venit pentru Apple. Acum că aceste 47.000 de aplicații care aduceau bani de la utilizatorii din China au trebuit scoase, veniturile Apple vor scădea. Iar în viitor, utilizatorii ar putea alege alte branduri de telefoane care le oferă acces pe piața locală la acele jocuri sau aplicații.
De altfel, Apple este într-o poziție privilegiată pe piața din China față de alte companii străine. Autoritățile chineze obligă alte companii care operează pe teritoriul țării să asigure accesul la codul sursă al software-ului lor, cât și să colaboreze cu companii locale pentru a putea oferi servicii online. Apple și-a păstrat însă independența, operând App Store-ul pe cont propriu. De asemenea, codul sursă iOS nu a fost oferit chinezilor.
Între timp, SUA nu doar că a continuat să atace Huawei, dar s-a concentrat mai recent și asupra altor companii precum ByteDance și Tencent, cărora dorește să le restricționeze accesul la piața din SUA dacă nu vând TikTok și WeChat către companii americane.
via The Verge