Un model cunoscut de mașină electrică dispare de pe piață după 11 ani

03.10.2020
Un model cunoscut de mașină electrică dispare de pe piață după 11 ani
Foto: Wikipedia

La scurt timp după ce Honda a anunțat că se retrage din Formula 1 pentru a se concentra pe modele EV, o altă companie japoneză a transmis că renunță la singurul model de mașină electrică pe care îl produce.

Mitsubishi, unul dintre pionierii acestei piețe, va opri producția modelului integral electric i-MiEV, după 11 ani, transmite publicația Nikkei. „Nu am avut suficienți bani și personal pentru a continua investițiile în dezvoltarea de vehicule electrice”, a declarat un manager din cadrul companiei, pentru sursa citată.

Citește și: Honda se retrage din Formula 1 pentru a se concentra pe mașini electrice

Cnstructorul auto japonez a reușit să vândă doar 32.000 de unități i-MiEV din 2009 până acum, deși automobilul a fost promovat pe 50 de piețe. În SUA, vânzările au fost oprite în 2017. Prin comparație, compania japoneză Nissan a vândut peste 500.000 de automobile electrice Leaf, după lansarea modelului în 2010.

O mașină electrică cu caracteristici tehnice modeste

Modelul nu s-a schimbat prea mult de-a lungul anilor. Mitsubishi i-MiEV avea un motor de 47 kW care dezvolta 63 CP și un pachet de baterii Li-Ion de 16 kWh. Autonomia maximă era de maxim 160 km, vara. Nici cuplul, de 180 Nm, nu impresiona.

Chiar și așa, mașina nu era ieftină. În SUA, prețul de pornire a fost de 31.125 de dolari (35.935 în banii de azi), potrivit Ars Technica.

Mitsubishi nu renunță la vehiculele electrice. Compania dezvoltă, împreună cu Nissan, un model de oraș de mici dimensiuni care va intra în producție în 2023.

CITEȘTE ȘI:

Toate gospodăriile dintr-un oraș european vor primi gratuit automobile electrice

Modalitatea inedită găsită de o companie pentru a vinde automobile electrice mai ieftine

Bill Gates spune motivul pentru care TIR-urile electrice nu sunt o soluție

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult