Pentru început, doar în țara natală Coreea de Sud, producătorul auto Hyundai a decis din propria inițiativă să recheme 25.564 mașini din seria Kona EV pentru intervenții urgente la bancul de acumulatori.
Problema considerată inițial doar un risc la nivel teoretic a devenit cât se poate de reală după ce două mașini electrice Kona EV au luat foc în timp ce se aflau la încărcat, incidentele fiind semnalate atât în Coreea de Sud cât și în orașul canadian Montreal.
Cunoscută de ceva timp de producătorul Hyundai, vulnerabilitatea localizată în sistemul de management al bateriei a fost mai întâi adresată cu o actualizare software, despre care producătorul auto spunea că este concepută pentru a îmbunătăți performanțele și longevitatea bateriei, totodată adăugând noi funcții utile pentru monitorizarea stării de „sănătate” a bateriei și diagnostic.
Direct implicat în efortul de soluționare a problemei apărute, furnizorul de acumulatori LG Chem a declarat pentru publicația Reuters că încercările de recreare experimentală a condițiilor de exploatare suspectate să cauzeze incendiile semnalate la mașinile Hyundai Kona EV nu au dus la niciun rezultat. Deși se arată nelămuriți cu privire la cauza reală, inginerii LG Chem concluzionează totuși spunând că investigațiile desfășurate exclud acumulatorii livrați de companie, ca sursă de producere a incendiilor. Altfel spus, defectul trebuie să fie unul de proiectare, specific mașinilor Kona EV.
Deocamdată, Hyundai a selectat pentru rechemare un lot de 25,564 mașini Kona EV, produse între septembrie 2017 și luna martie 2020. Oficialii companiei precizează că este vorba despre un ”răspuns proactiv față de suspiciunile apărute privind fabricarea defectuoasă a acumulatorilor de înaltă tensiune folosiți cu vehiculele vizate de rechemare”.
Deși compania nu detaliază exact rezolvarea aleasă, așteptările sunt pentru o intervenție directă la bancul de acumulatori, posibil făcută prin înlocuirea totală a acestuia. Chiar și în scenariul mai puțin dramatic al unei operațiuni pentru corectarea unui viciu de proiectare, intervenția făcută prin modificări hardware și software ar putea fi mare consumatoare de timp și costisitoare pentru Hyundai.