Reclame la jocurile Homescapes și Gardenscapes, dezvoltate de Playrix, au fost interzise în Marea Britanie de către Advertising Standards Authority (ASA).
Clipurile respective de promovare arătau scenarii de tip puzzle, pe care utilizatorii nu le regăsesc în jocurile respective. Homescapes și Gardenscapes sunt, de fapt, titluri de tip „match three”, similare ca stil de joc cu Candy Crush Saga, Bejewelled sau Empires and Puzzles.
Citește și: Când se închide FarmVille, jocul care a ajutat la creșterea platformei Facebook
În Homescapes, de exemplu, jucătorii trebuie să potrivească trei elemente de același fel – mere, pere, picături de apă – pentru a obține resursele necesare renovării grădinii.
În clipurile de prezentare utilizatorii trag de anumite „ace” pentru a rezolva un puzzle sau pentru a evita un dezastru. ASA a cerut Playrix să nu mai foloseasscă niciodată aceste reclame, transmite BBC News.
Reclamele sunt difuzate inclusiv pe Facebook, cea mai mare rețea de socializare online din lume.
Playrix a spus că modul puzzle s-a regăsit în cele două jocuri. Potrivit firmei, existau 10 astfel de mini-jocuri printre miile de nivele ale Homescapes, dar majoritatea utilizatorilor nu au ajuns la ele deoarece renunță la joc repede.
Mai multe jocuri s-au promovat astfel în ultimii ani, iar acest fenomen a dus la creșterea numărului plângerilor venite din partea jucătorilor.
Fiecare dintre cele două jocuri dezvoltate de Playrix are peste 100 de milioane de descărcări în Google Play Store. Dezvoltatorul a plasat scurte avertismente în reclame în care preciza că imaginile respective nu reprezintă scenariul real din jocuri. Totuși, șapte persoane au sesizat ASA în legătură cu cele două titluri.