În ciuda unui început de an în forță, Huawei pare să scadă semnificativ în vânzări în cea de-a doua parte a anului. Se pare că Samsung a reușit să își câștige înapoi locul întâi pe piața de smartphone-uri, în timp ce Xiaomi pare să aibă cel mai mult de câștigat în urma declinului Huawei. Apple rămâne constant în top 3, însă ar putea scădea în curând pe locul al patrulea, dacă iPhone 12 nu se dovedește a fi un mare succes.
CounterPoint Research a publicat un nou studiu de piață în care analizează vânzările de smartphone-uri în perioada iulie-august. Se pare că la sfârșitul lunii august, Samsung deținea 22% din piața de smartphone-uri, după o scurtă perioadă în care a scăzut în vânzări sub Huawei prin primăvară. Motivul pentru care Samsung a crescut pare să fie piața din India, care și-a revenit după izolarea obligatorie din cauza COVID-19. De asemenea, utilizatorii Indieni par să nu mai prefere brandurile din China, din cauza tensiunilor dintre cele două țări.
Huawei a scăzut din aprilie până în august de la 21% din piață la numai 16%. Se pare că lipsa serviciilor Google în vest și problemele de stocuri din China încep să afecteze vânzările companiei. Sunt așteptate scăderi și mai mari odată ce Huawei rămâne fără componente, în prezent producând telefoane folosind stocuri mari pe care le-a strâns în preîntâmpinarea restricțiilor SUA.
Xiaomi este în continuare pe locul al patrulea, dar a crescut în câteva luni de la 8 la 11% din piață, amenințând deja locul al treilea, deținut de Apple, care stă constant la 12% din piață. Vânzările Apple sunt însă așteptate să crească în noiembrie, odată cu lansarea noilor modele iPhone 12, iar cota de piață constantă se datorează în special vânzărilor excelente de iPhone 11, cel mai bine vândut model din lume, dar și noului iPhone SE, cel mai ieftin iPhone de pe piață.
Xiaomi vinde foarte bine în Europa, pe lângă China. Se pare că pe lângă această companie, declinul Huawei va fi benefic și pentru OPPO. Totuși sunt așteptați ca cei care vor renunța la Huawei fie din lipsa aplicațiilor și serviciilor Google, fie din lipsa de modelele noi pe piață, să aleagă între Xiaomi, OPPO, Samsung și Apple. Celelalte branduri, care nici măcar nu apar în raportul CounterPoint probabil că nu vor câștiga prea mult.