Spotify a anunțat că va aduce modificări în cadrul algoritmului de recomandări de muzică. Artiștii și casele de discuri pot acum să renunțe la o parte din banii pe care îi primesc de pe anumite melodii pe care doresc să le promoveze, pentru ca acestea să apară mai des în recomandările utilizatorilor care folosesc funcțiile Spotify Radio și Autoplay. Momentan, promovarea nu va afecta alte playlist-uri, însă în viitor ar putea fi implementată și în cadrul acestora.
Modul în care această funcție va funcționa este simplă pentru artiști. Aceștia pot să aleagă melodii pe care să le promoveze, iar acestea vor apărea în recomandări cu o frecvență mai mare sau vor fi ridicate în ordinea listelor de redare. Decizia de a nu taxa suplimentar artiștii sau casele de discuri a fost pentru a oferi șanse egale tuturor artiștilor, indiferent de popularitatea lor. Singura „taxă” este reducerea plății pe care Spotify o oferă pentru fiecare redare, iar aceasta este activă doar pentru acele redări algoritmice.
Atunci când un utilizator ascultă piesa respectivă în alte liste de redare, sau de pe pagina artistului de pe platformă, plata către artist se face la nivelul standard.
Din fericire, utilizatorii nu vor trebui să se îngrijoreze prea mult. Aceștia nu vor primi recomandări de muzică din afara ariei lor de interese. De asemenea, Spotify spune că există câteva particularități a acestei funcții. De exemplu, dacă o melodie promovată nu performează, aceasta va fi retrasă din recomandări, în timp ce artiștii și casele de discuri nu vor primi o plasare concretă în anumite liste. Melodiile recomandate vor fi doar împinse mai des în recomandări.
În cazul în care această nouă funcționalitate va avea succes, Spotify ia în calcul și extinderea recomandărilor promovate și în alte componente ale serviciului și liste de redare.
sursa: TechCrunch