Reflectând schimbările recente operate de Facebook, rețeaua Instagram este pe cale să primească o nouă versiune Home Screen, cu acces direct la secțiunea pentru cumpărături și zona de filmulețe Reels, alternativă TikTok.
La fel ca TikTok, Reels permite utilizatorilor să înregistreze scurte clipuri video pe care să le editeze apoi selectând dintr-o vastă colecție de efecte pentru imagine, efecte audio și coloane sonore. Copie fidelă a rețelei de socializare rivale, platforma Reels va fi acum pusă la loc de cinste în home screen-ul Instagram.
Lansată începând cu anul 2016, secțiunea Instagram Shopping a fost până de curând un privilegiu rezervat celebrităților și influenceri de mare calibru, micii creatori putând participa și ei la experiența de shopping pe Instagram începând cu această vară. Desigur, accesul este gratuit doar pentru cumpărători, vânzătorii plătind rețelei de socializare un comision pe fiecare tranzacție intermediată prin Facebook Pay.
Tab-ul Shop adăugat în ecranul de pornire Instagram va afișa utilizatorilor recomandări personalizate, sugestii preluate de pe canalul @shop, videoclipuri cumpărabile și colecții de produse noi.
Tab-urile Likes și Create, folosite la încărcarea de poze, sunt mutate în colțul dreapta-sus a ecranului, lângă inbox-ul Direct Messages.
Potrivit directorului Instagram, Adam Mosseri, modificările aduse sunt pregătite de multă vreme, ținând seama de schimbările survenite în „modul în care oamenii creează și se bucură de cultură”.
Faptul că Instagram adaugă tab-ul Reels în ecranul de pornire Instagram la doar câteva luni de la lansarea globală a platformei de socializare demonstrează angajamentul pentru susținerea acestui format pe termen lung. Interesant este că IGTV, secțiunea Instagram dedicată postării clipurilor video de lungă durată, nu este menționată nici acum în ecranul principal, putând fi accesată doar navigând mai întâi la ecranul Discover.