Fie că încerci să scapi de propriile adicții, sau dispozitivul este folosit de persoane sub vârsta legală, vei putea limita afișarea reclamelor la băuturi alcoolice și jocuri de noroc, folosind o nouă setare ce va fi respectată pe toate platformele Google.
Conform anunțului, noua setare pentru blocarea selectivă a reclamelor va fi disponibilă mai întâi pentru reclamele YouTube afișate pe teritoriul SUA. Funcționalitatea va fi disponibilă la nivel global, pentru blocarea reclamelor pe YouTube și pe Google Search, la „începutul anului 2021”. Țările care au deja restricții prevăzute în lege, vizând folosirea reclamelor din aceste categorii – cum ar fi Norvegia sau Suedia – nu vor vedea nicio modificare în politicile lor, a adăugat Google.
Până acum, persoanele deranjate de aceste reclame aveau la dispoziție doar opțiunea ”Mute” , împiedicând respectivul anunț să apară pe oricare din platformele Google sau ale editorilor web care lucrează în parteneriat cu Google. Setarea funcționează atât cu anunțul respectiv, cât și alte reclame pe care algoritmii Google le consideră „similare”, fie pentru că arată la fel, sau provin de la același agent de publicitate. În orice caz, opțiunea ”Mute” nu funcționează ca o setare universală pentru blocarea unei anumite categorii de reclame.
Descrisă de Google drept un „pas suplimentar” care pune mai multe opțiuni în mâinile utilizatorului, noua setare pare însă tot o promisiune făcută pe jumătate.
Google nu explică în postarea de pe blog exact ce înseamnă „limitând” aceste anunțuri, lăsând loc de speculații. Spre exemplu, Google ar putea să încaseze în continuare banii câștigați de la un dependent care reacționează la anunțuri pentru băuturi alcoolice sau un comportament pe care încearcă să-l evite, chiar dacă frecvența acestor categorii de reclame va fi „redusă semnificativ”.
Oferind exemplul unui anunț pentru o companie aeriană cu un însoțitor de zbor servind șampanie, un purtător de cuvânt Google a declarat că deși ”intenția noastră este să putem bloca toate anunțurile dintr-o anumită categorie, există anumite anunțuri care pot fi dificil de clasificat”.
Mai ales în contextul actualei pandemii, faptul că Google introduce o astfel de setare este binevenit, studii independente arătând că multe persoane rămase acasă au probleme cu depresia sau dezvoltă diverse vicii.