Mai siguri și promițând autonomie mai mare, noii acumulatori solid state fără electrolit în stare lichidă vor debuta în anul 2021 pe un vehicul lansat de Toyota
Tehnologia acumulatorilor solid-state ar putea deschide un nou capitol în istoria mașinilor cu propulsie electrică, diminuând sau eliminând multe dintre dezavantajele pe care acestea le au în fața alternativelor echipate cu motoare termice.
Comparat acumulatorii Li-ion de tip convenționali, cei solid-state au în componență substanțe mai puțin volatile și toleranță mai mare la temperaturi ridicate. Aceste două caracteristici permit asamblarea mai compactă pentru creșterea autonomiei vehiculelor, dar și folosirea unor curenți de încărcare mai mari, scurtând timpul de așteptare.
Totodată, nevoia pentru mai puține sisteme de siguranță și managementul termic al acumulatorilor se traduce în costuri diminuate pentru fabricarea următoarelor generații de mașini electrice. Astfel cumpărătorii vor avea opțiuni cu mai puține compromisuri la gama low-cost, în timp ce autonomia de 500-1000 Km devine ceva obișnuit pe modele de vehicule cu echipare medie-superioară.
Toyota promite pentru primul model-prototip o autonomie de 500Km și timp de așteptare pentru încărcarea completă a acumulatorilor solid-state de numai 10 minute, comparabil unui plin de benzină.
Anterior, și producătorul Nissan a confirmat planuri pentru dezvoltarea de acumulatori solid-state, însă ținta fixată pentru dezvăluirea unui vehicul gata de drum este abia anul 2028.
Interesant este că o companie petrolieră cunoscută sub numele de Idemitsu Kosan construiește o platformă pentru producerea de electroliți pentru acumulatori solid-state, retehnologizând una dintre faciliățile actuale de producție. Planurile sunt de a începe operațiunile anul viitor. Electrolitii solizi necesită sulfuri solidifiante, ceea ce industria metalică și chimică produce deja.
Deși ambițioase, promisiunile celor de la Toyota sunt argumentate cu peste 1000 de brevete acordate companiei pentru inovații în domeniul bateriilor solid-state.