Anul 2020 nu a fost unul obișnuit, iar anumite industrii au fost mai afectate decât altele de pandemia de COVID-19. Piața de smartphone-uri nu a suferit o scădere foarte mare, însă este una importantă, mai ales pentru că acesta era anul în care vânzările de telefoane erau estimate să crească, datorită adopției la scară largă a tehnologiei 5G. În realitate însă, din cauza închiderilor de fabrici de la începutul anului 2020 și restricțiilor din toată lumea, vânzările de smartphone-uri au scăzut cu peste 10 procente față de 2019.
Scăderile în vânzări sunt evidente în cazul anumitor companii direct în cifrele de vânzări pentru anul 2020. Samsung și Huawei au suferit cele mai mari scăderi în 2020 față de 2019, în timp ce Apple, Xiaomi și Oppo au crescut.
În anul 2020, TrendForce estimează că Samsung a produs 263 de milioane de smartphone-uri, cu o cotă de piață de 21%. Apple, surprinzător, se apropie de pe locul al doilea cu 199 de milioane de unități și 15% din piață, în timp ce Huawei a coborât pe locul al doilea cu 170 de milioane de unități și 13% din piață. Următoarele companii de pe listă sunt Xiaomi cu 146 milioane de smartphone-uri produse în 2020 și 11% din piață și Oppo imediat în spate cu 144 milioane și tot 11% din piață.
Vivo și Transsion sunt următoarele companii în clasament, la distanță mare între ele. 110 milioane de unități pentru Vivo și 55 milioane pentru TAnssion (8, respectiv 4% din piață). Dacă numele Transsion este vă este necunoscut, este pentru că telefoanele sale sunt vândute în special în Africa, unde producătorul chinez este pe primul loc în vânzări, cu branduri precum Tecno, Itel și Infinix.
Pentru anul 2021, predicțiile spun că Samsung va urca puțin de la 263 de milioane la 267 milioane de unități, însă cota sa de piață va scădea de la 21 la 19%. Asta pentru că este așteptată o creștere cu 9% a pieței. Această creștere va fi cel mai probabil suplinită de Apple, Xiaomi și Oppo, în timp ce Huawei ar urma să scadă și mai mult.
De exemplu, Apple ar putea ajunge la 229 milioane de smartphone-uri și 16% din piață, Xiaomi la 198 milioane de telefoane și 14% din piață, în timp ce Oppo ar putea atinge 185 de milioane de smartphone-uri produse cu 13% din piață. Între timp, estimările pentru Huawei sunt de numai 45 milioane de unități cu 3% din piață.
Scăderile de vânzări pentru Huawei sunt așteptate în primul rând din lipsa de componente noi pe care să le folosească, fiind în imposibilitatea de a cumpăra chipset-uri sau de a produce unele noi. Desigur, o bună parte din scădere va fi datorată faptului că Honor, brandul său secundar, a fost vândut la sfârșitul anului trecut.
În 2021, TrendForce spune că se așteaptă ca penetrarea telefoanelor cu conectivitate 5G să atingă 37%, iar acest lucru va fi încurajat în special datorită disponibilității de componente precum chipset-ul Snapdragon 480 cu modem 5G integrat.
sursa: GSM Arena