Facebook deține platforma de mesagerie WhatsApp încă din anul 2014, dar nu a impus utilizatorilor asemenea condiții de utilizare, până acum.
Chiar cu riscul de a intra și mai mult în atenția autorităților antitrust, compania lui Mark Zuckerberg a decis să exploateze succesul WhatsApp în vremuri de pandemie obligând utilizatorii să consimtă pentru cedarea datelor colectate în urma folosirii aplicației de mobil direct către Facebook. Cei nu-și dau acordul pentru aceste practici nu vor mai putea folosi WhatsApp, începând cu data de 8 februarie 2021.
Citește și: Unul dintre cele mai mari mall-uri, cumpărat! E uluitor cine e în spatele tranzacției de zeci de milioane
Deși este de facto sub controlul Facebook, WhatsApp a funcționat până acum aproape ca o platformă de mesagerie independentă, păstrând o identitate proprie și aplicând reguli diferite pe partea de securitate și colectarea de informații despre utilizatori. Impresia generală era că platforma respectă mai bine confidențialitatea utilizatorilor săi, reputația avută contribuind decisiv la succesul acesteia. Această imagine se schimbă acum, WhatsApp devenind o rotiță mai importantă în angrenajul Facebook creat pentru monetizarea utilizatorilor.
În mod cert, interconectarea cu Facebook Messenger anunțată încă de la începutul lui 2019 a adus WhatsApp pe un drum fără întoarcere, platforma de socializare deservind tot mai mult interesele companiei-mamă. Cu un simplu mesaj de notificare trimis utilizatorilor, Facebook anunță schimbarea politicii de a lăsa opțională integrarea Facebook.
Utilizatorilor li se solicită să fie de acord cu o nouă politică de confidențialitate care, practic, va preda unele dintre datele lor către Facebook. Singura opțiune lăsată celora care nu sunt de acord cu practicile Facebook este să nu mai folosească serviciile WhatsApp.