Tesla a devenit cea mai valoroasă companie din lume, iar peste doar doi ani ar putea fi o entitate cu o capitalizare de 2.000 de miliarde de dolari, potrivit unui analist al firmei Wedbush Securities.
Creșterea spectaculoasă a companiei lui Elon Musk, de la un startup aflat la un pas de faliment la numărul unu pe piața globală a automobilelor electrice, i-a îmbogățit pe cei care au cumpărat acțiuni în urmă cu câțiva ani ani. Investitorii caută acum „noua Tesla”.
Citește și: Momentul când Elon Musk a primit primul lui supercar, în 1999. Modelul ales de antreprenor
Aceștia s-ar putea, însă, să nu se uite cu atenție în jur sau unde trebuie. În loc să caute un constructor auto similar, ei se pot uita la companiile partenere ale Tesla, care beneficiază de pe urma suuccesului constructorului auto, dar și în altă parte în industrie.
Vă veți întreba de ce să nu investiți mai bine direct în TSLA? Potrivit multor analiști, titlurile companiei sunt supraevaluate. Chiar dacă nu ar fi așa (vezi estimarea analistului Daniel Ives de la Woodbush), prețul unei acțiuni – 854 de dolari la momentul redactării articolului – este mare pentru investitorii individuali.
„Noua Tesla” ar putea fi, pe piețele financiare, o companie parteneră a costructorului auto, un fond de investiții care a investit în domeniu sau chiar o entitate fără niciun fel de legătură directă cu marca americană.
Litiul este un element extrem de important în construcția bateriilor. Global X Lithium & Battery Tech ETF (simbol: LIT), un fond care deține acțiuni la Tesla și la alte companii din industria vehiculelor electrice, a crescut cu 15% în 2021 și cu peste 65% în ultimele trei luni.
„Nu poți avea mașini electrice fără baterii și nu poți avea baterii fără litiu”, a declarat Keith Phillips, CEO-ul Piedmont Lithium (PLL), o companie care extrage materialul și ale cărei acțiuni au crescut cu 35% în 2021. Cererea pentru litiu va fi constantă în anii următori deoarece, deși tehnologiile bateriilor se schimbă, cantitatea de litiu necesară rămâne constantă, potrivit lui Philips.
Citește și: Bill Gates spune motivul pentru care TIR-urile electrice nu sunt o soluție
O altă companie bine poziționată pentru un viitor auto electric este Amphenol Corporation (APH). Aceasta produce cabluri, senzori, antene și electronice pentru automobile și are contract cu mulți producători de vehicule electrice. Dacă în iulie 2020 o acțiunea valora 97,40 dolari, în acest moment un titlu are prețul de 134,46 dolari.
Nu doar sedanurile și SUV-urile devin electrice, ci și camioanele și alte vehicule comerciale. De aceea, viitorul „sună bine” pentru Romeo Power (RMO), producător de baterii Li-Ion pentru vehicule comerciale. Șeful companiei, Lionel Selwood, a declarat că succesul Tesla a ajutat compania sa, deoarece a redus costurile de producție.
Elon Musk crede că nichelul (nu litiul) este „noul aur”. Acest metal este, poate, cea mai importantă componentă a automobilelor electrice. Antreprenorul a declarat că termenul „litiu-ion” este oarecum impropriu, deoarece bateriile nu conțin atât de mult litiu. Procentul actual de litiu dintr-o celulă de baterie folosită de Tesla este de aproximativ 2%, potrivit lui. „Tehnic, celulele noastre ar trebui să fie numite nichel-grafit, pentru că principala componentă a unei celule este nichelul”, a declarat Musk la o întâlnire cu investitorii.
Astfel, o companie care va beneficia de pe urma cererii pentru nichel este Giga Metals (GIGA) din Canada. Organizația a anunțat că are o sursă eco de nichel în dezvoltare. „Vrem ca mina noastră din Turnagain să fie prima din lume neutră din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon”, a declarat Martin Vydra, președintele Giga Metals.
Declarația canadianului a fost făcută după ce Musk a spus că Tesla îi va oferi „un contract imens, pentru o perioadă lungă de timp”, companiei care va extrage metalul într-un mod prietenos cu mediul înconjurător. Liderii actuali ai pieței, Vale din Brazilia și Norilsk din Rusia, extrag nichel în condiții poluante și deseori cu pierderi de vieți omenești.
Un alt fond de investiții care are expunere mare pe titlurile Tesla, Global X Autonomous & Electric Vehicles ETF (DRIV), spune că nu poți ignora companiile chineze din industria automobilelor electrice, precum Nio, BYD sau producătorul de baterii CATL, cel mai mare din industrie și partener al Tesla.
„Vorbim despre revoluționarea transporturilor. Am fi miopi să gândim că Tesla este singura companie importantă din industrie”, a declarat analistul Global X Pedro Palandrani.
Surse: CNN Business, MarketWatch, Yahoo! Finance