Strategia vânzării brandului Honor către un consorțiu de companii susținute de Guvernul Chinez pare că a dat rezultatele dorite, în sensul ocolirii interdicțiilor economice impuse de Guvernul SUA. Astfel, următorul pas este mutarea brandului flagship Huawei Mate și P sub ocrotirea unei entități separate de compania-mamă.
Huawei a vândut sub-brandul Honor de telefoane low-cost unui conglomerat format de peste 40 de companii, ce include parteneri de distribuție, furnizori de componente și angajați care au investit în acțiunile companiei. Numită Shenzhen Zhixin New Information Technology Co, entitatea nou formată este însă administrată prin Guvernul regiunii de sud a orașului Shenzhen, tot de Partidul Comunist Chinez (PPC). Altfel spus, schimbarea făcută este una de fațadă și nu rezolvă nemulțumirea principală a SUA. Cu toate acestea, planul pare să funcționeze, entitatea nou formată reușind să lanseze noul vârf de gamă Huawei P40 fără a intra sub incidența interdicțiilor dictate de Guvernul SUA.
Fără altă cale de salvarea a business-ului, Huawei pregătește acum și „externalizarea” brandurilor flagship, Huawei P și Mate series, vânzându-le unui consorțiu de cumpărători.
”Discuțiile dintre cel mai mare producător de echipamente de telecomunicații din lume și un consorțiu condus de firme de investiții susținute de guvernul din Shanghai se desfășoară de luni de zile, au spus surse apropiate companiei. Huawei a început să exploreze intern posibilitatea vânzării mărcilor încă din septembrie anul trecut.”
Totuși, înainte va vânzarea celor două branduri de telefoane flagship să se materializeze ar trebui depășite câteva obstacole majore. Spre exemplu, în mod tradițional, Huawei folosește pentru telefoane high-end chipseturi Kirin de creație proprie, pe care însă nu le mai poate fabrica din pricina blocării relațiilor comerciale cu furnizorii de semiconductoare (ex. TSMC). Soluția ar fi selectarea unui furnizor de chipseturi extern (ex. Qualcomm), însă asta se poate face doar prin noul deținător la brandului smartphone, negocierile pentru securizarea unor stocuri consistente de chipseturi și la prețuri favorabile putând dura multă vreme.
„Huawei a aflat că circulă zvonuri nefondate cu privire la posibila vânzare a mărcilor noastre emblematice de smartphone-uri. Nu există niciun merit pentru aceste zvonuri. Huawei nu are un astfel de plan ”, a spus un purtător de cuvânt al HUWEI.
Cert este că seriile de telefoane Huawei P și Mate aduc cele mai mari vânzări în țara natală, o eventuală „inginerie” pentru evitarea constrângerilor legale care împiedică includerea pachetului Google Play Services având beneficii totuși limitate pentru producătorul chinez. Rămâne de văzut dacă salvarea cotei de piață deținută de Huawei pe plan internațional merită efortul, complicațiile și posibil, riscul anulării peste noapte a „beneficiilor”, în cazul extinderii interdicțiilor de către SUA și către entitatea nou formată.