SpaceX, compania spațială condusă de Elon Musk, a reușit să mai doboare un record în cursul zilei de ieri, 24 ianuarie. Folosind o singură rachetă Falcon-9, compania a reușit să pună în orbită nu mai puțin de 143 de sateliți, cu o singură lansare, 10 dintre acestea fiind pentru uz propriu, în cadrul rețelei de internet Starlink. Restul de 133 de sateliți au fost ai clienților comerciali care au lansat fiecare câteva zeci de sateliți.
Practic, Space X a pus în orbită sateliți pentru trei companii. Pe lângă cei proprii, compania Planet Labs a instalat cu succes în cadrul zborului Trasnporter-1 de duminică 48 de sateliți pentru serviciu SuperDove Earth, care fotografiază planeta din spațiu. Swarm, o companie care dorește să creeze o rețea orbitală pentru conectarea dispozitivelor Internet of Things, a lansate de asemenea 36 de noi sateliți cu această ocazie, în timp ce Kepler, care construiește un sistem de comunicații orbital a avut de asemenea opt sateliți proprii la bord.
SpaceX oferă astfel servicii spațiale în regim ride-sharing, costurile de transport fiind semnificativ reduse dacă mai multe companii contribuie pentru a plăti pentru racheta care le trimite în spațiu. De altfel, prețul este și mai mult redus în cazul de față, întrucât inclusiv SpaceX a avut la rândul său la bord câțiva sateliți.
Conform celor mai recente declarații oficiale, serviciul Starlink deja începe testele pentru clienți din mai multe țări. În Canada începe deja testarea beta a serviciului, în timp ce Marea Britanie este următoarea țintă pentru SpaceX. Deja în Rusia însă, Starlink se lovește de probleme, întrucât autoritățile de la Moscova nu doresc să aprobe un serviciu de internet pe teritoriul țării, dacă acesta nu poate fi controlat. De altfel, autoritățile ruse îi amenință deja pe cei care sunt interesați de Starlink că pot fi sancționați cu confiscarea echipamentului și amenzi dacă instalează serviciile companiei lui Elon Musk.
sursa: TechCrunch