Tesla tocmai a prezentat oficial noile versiuni de Model S și Model X, mașinile sale de top. Acestea primesc un design puțin schimbat la exterior, similar cu un facelift, însă interioarele au fost complet refăcute, echipate cu mai multe ecrane, hardware mai performant, un volan neconvențional și finisaje mai atrăgătoare, care păstrează însă design-ul simplist pentru care sunt cunoscute aceste mașini. Pe lângă asta, au apărut în ofertă două noi variante de configurare, cu autonomie de până la 840 de km.
Să le luăm pe rând, însă. Tesla Model S și Model X primesc un design exterior puțin diferit, mai aerodinamic, cu o bară frontală puțin mai stilizată. La prima vedere nu sunt multe diferențe, însă ele apar atunci când pui modelul vechi în comparație cu cel nou. Totuși, diferențele mari apar la interior, unde aceste modele s-au schimbat total. Inspirația pare să fie chiar Model 3, varianta mai ieftină din gamă, lansată în urmă cu doar câțiva ani.
Ecranul central este acum dispus pe orizontală și este semnificativ mai mare, în timp ce volanul are acum formă de manșă de avion. Un volan similar a fost folosit și pe prototipurile modelelor Cybertruck și Roadster, însă se vede din imagini că dispar câteva lucruri. De exemplu, nu mai există manete pentru ștergătoare și semnalizare.
În locul lor apare un nou ecran în spate, în consola în care este integrată și cotiera șoferului. Acest ecran va putea fi folosit de către pasageri pentru a viziona filme și pentru a rula jocuri video. Deja mașinile Tesla rulează multiple jocuri, dar majoritatea sunt titluri simpliste, portate de pe mobil sau jocuri independente, cu grafică 2D. Ei bine, noile Tesla Model S și X sunt echipate cu un GPU la fel de puternic precum cel de pe PlayStation 5, cu putere teoretică de 10 TFLOPS, iar jocul The Witcher 3 apare în fotografiile de promovare. Deci vei putea juca unul dintre cele mai bune RPG-uri pe una dintre cele mai scumpe mașini electrice.
Odată cu acest „refresh”, Tesla schimbă puțin și configurațiile, dar și prețurile. Model S pornește acum de la 75.000 de euro pentru modelul Long Range, cu autonomie de 663 km și viteză maximă de 250 km/h și accelerație 0-100 km/h de 3,2 secunde. Alături de acesta apar însă alte două configurații complet noi:
Plaid, cu trei motoare electrice, tracțiune integrală și preț de pornire de 99.999 euro, cu accelerație 0-100 de 2,1 secunde și 1.020 cai putere. Acest model are viteză maximă de 320 km/h și autonomie de 628 km. Totuși, pentru încă 20.000 de euro în plus există și echiparea Plaid+, cu accelerație și viteză maximă la fel de puternică, dar cu autonomie de 840 km și peste 1.100 cai putere.
Tesla spune că aceasta este cea mai rapidă mașină de serie produsă vreodată, cu record de sub 9 secunde pentru parcurgerea unui sfert de milă. Singurele opțiuni de configurare pentru toate cele trei modele sunt culoarea caroseriei, culoarea interiorului și dimensiunile jantelor. Toate vin cu Autopilot ca echipare standard, iar upgrade-ul la Full Self-Driving este de 6.200 euro la configurare.
În cazul model X există însă doar două configurații: Long Range la 82.990 euro, cu accelerație de 3,9 secunde 0-100 km/h, viteză maximă de 250 km/h și autonomie de 580 km și Plaid simplu, fără „+”. Acesta din urmă costă tot 100.000 euro, la fel ca Model S, dar fiind vorba despre o mașină mai mare și mai grea, avem accelerație 0-100 de 2,6 secunde și viteză maximă de 262 km/h cu autonomie maximă de 547 km.
Livrările vor începe din septembrie 2021, iar Tesla spune că Cybertruck va intra în producție de linie în 2022.
sursa: Tesla