Noul design interior al mașinilor Model S și Model X de la Tesla nu a atras atenția doar „fanilor”, ci și autorităților din SUA. NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) va porni o anchetă pentru a stabili dacă noul volan în formă de manșă este sau nu sigur pentru a fi utilizat pe drumuri publice. Neavând partea superioară a volanului, șoferii vor trebui să conducă mașinile Tesla într-un mod diferit de alte mașini. De asemenea, au dispărut și alte elemente pe care le găsim într-o mașină în mod obișnuit, precum semnalizatorul, maneta pentru ștergătoare și chiar schimbătorul de viteze.
Tesla Model S și Model X ar putea fi în pericol de a nu fi aprobate pentru a fi vândute către utilizarea pe drumuri publice din cauza volanului. NHTSA a cerut informații din partea companiei despre testele pe care le-a realizat folosind acest design. Ancheta va determina dacă acest volan este în concordanță cu legislația în vigoare din cadrul prevederilor ale „Federal Motor Vehicle Safety Standards”.
În cazul celorlalte elemente care au dispărut, Tesla oferă soluții alternative. De exemplu, semnalizarea și farurile sunt acum controlate de pe volan, folosind butoane poziționate în jurul joystick-ului din stânga. Pentru ștergătoare, la fel ca pe Tesla Model 3, există funcții acționate de pe touchscreen-ul central. În cele din urmă, soluția pentru schimbătorul de viteze este cel puțin ciudată și are nevoie de multă încredere într-un sistem automat.
""At this time, NHTSA cannot determine if the steering wheel meets Federal Motor Vehicle Safety Standards. We will be reaching out to the automaker for more information," the agency said in a statement confirmed to Fox News Autos."$TSLA $TSLAQhttps://t.co/a8YrZ6Ep0R
— Wolfgang Pipperger (@WPipperger) January 29, 2021
Folosind senzorii și camerele de la bord, mașina va seta automat vitezele. Fiind o mașină electrică, aceasta nu are o cutie de viteze tradițională, deci singurele opțiuni ar fi acele PRND (Park Reverse, Neutral și Drive). Mașina ar trebui să identifice automat ce vrei să faci în continuare și schimbă automat cutia de viteze pentru scenariul în care te afli. Dacă senzorii „văd” că mașina se află lângă un loc de parcare liber, va pune mașina în marșarier, dacă te urci în mașină o va pune în modul „drive”, dacă intenționezi să ieși din mașină, va pune în modul „park”. Desigur, toate aceste comenzi pot fi acționate ți manual, dar de pe touchscreen.
Este destul de clar că planul Tesla este ca șoferii mașinilor sale să nu mai conducă atât de mult în mod „manual”. Planul pe termen lung al companiei este ca fiecare mașină pe care o vinde să fie una autonomă, iar intervențiile șoferilor la bordul acestora să fie minime.
sursa: Slashgear