Un service auto a descoperit cauza neobișnuită pentru care autonomia maximă a unui automobil electric Tesla Model S era de doar 27 de km.
Mașina, produsă în 2012, avea pachetul de baterii afectat de rugină. Aproape toate buloanele ansamblului, dar și alte componente de metal din pachet, erau ruginite, iar mecanicii au avut dificultăți mari când le-au înlocuit. Automobilul aparține unui client din orașul San Diego. Inițial, vehiculul avea o autonomie de aproximativ 322 de km.
Pete Gruber, șeful Gruber Motor Company, spune că cei care locuiesc în orașe aflate în apropierea mării ar trebui să aibă grijă. Ironic, compania Tesla a fost fondată în Palo Alto, iar fabrica sa principală este în Fremont, California. Ambele localități se află în apropiere de mare.
Tesla va trebui să remedieze problema. Jumătate din populația lumii locuiește în orașe apropiate de coastele mărilor și oceanelor.
Compania ar trebui să folosească, spune Pete Gruber, elemente, șuruburi și buloane din inox la pachetul de baterii. El crede că mulți clienți care folosesc mașinile lor Tesla în apropierea mării vor avea probleme similare.
În ceea ce privește restul mașinii, aceasta nu ruginește, deoarece este realizată din aluminiu.
Potrivit Solar Reviews, bateriile folosite în automobilele Tesla rezistă între 480.000 și aproximativ 800.000 de km. După aceea, pachetul de baterii trebuie înlocuit. Unele mașini vor continua să funcționeze, dar cu o autonomie redusă semnificativ.
În medie, acumulatorul de pe un vehicul Tesla pierde 10% din capacitate la fiecare 260.000 de kilometri parcurși.
Sursa: Insideevs