În ultimele câteva zile am aflat mai multe despre Apple Car decât în ultimii câțiva ani de când se zvonește că producătorul american de dispozitive electronice lucrează la acest proiect cu numele de cod „Titan”. Cele mai noi informații vin din partea publicației Business Insider, care a dezvăluit că Apple a făcut și o angajare importantă de curând pentru dezvoltarea mașinii sale electrice: Dr. Manfred Harrer, vice președintele departamentului de Dezvoltare a Șasiurilor de la Porsche în cadrul proiectului Taycan.
Se pare că Apple încearcă să caute parteneri cu experiență în dezvoltarea de mașini electrice. Platforma Hyundai E-GMP, pe care mașina va fi dezvoltată în cazul în care cele două companii ajung la o înțelegere este deja pe piață, deci este ceva demonstrat. Acum, Apple angajează unul dintre oamenii cheie care au lucrat la prima mașină electrică de la Porsche, Taycan, care a dezvoltat în special șasiul mașinii, ceva ce platforma E-GMP nu include.
Dr. Manfred Harrer nu doar că are experiență în dezvoltarea de mașini electrice, dar este și unul dintre specialiștii mondiali în sisteme de direcție pentru mașinile moderne. Acesta are experiență în cadrul dezvoltării de mașini după mai mulți ani petrecuți în cadrul echipelor de dezvoltare Audi și BMW înainte de Porsche.
Cumva Apple încearcă să sară câteva etape în dezvoltarea de mașini, pe care alte companii precum Tesla au trebuit să le parcurgă. Apple nu va deține nici fabrici proprii și nici multă tehnologie proprietară pentru mașini electrice. Totuși, compania va intra pe piață din postura unui „producător”. Fabrica Kia din Georgia, SUA, ar putea produce inițial 100.000 de mașini pe an, cu producție care ar putea crește în timp până la 400.000. Pentru a pune în perspectivă aceste cifre, Tesla produce în prezent în jur de 130.000 de mașini pe trimestru, cu vânzări de 500.000 de unități pe an, după 18 ani de când Elon Musk a fondat compania și 12 ani de la lansarea Tesla Roadster.
sursa: Business Insider