Există în acest moment trei sisteme de operare „dominante” pe piața de televizoare, două dintre ele fiind disponibile doar pe câte un brand. Pe lângă Android TV, care este disponibil pentru partenerii Google, webOS și Tizen de la LG și Samsung au reușit să acapareze o mare parte din piața de televizoare inteligente. Se pare însă că LG are acum planuri și mai mari cu acest software, anunțând licențierea acestuia și pentru alte companii partenere.
webOS s-a remarcat între sistemele de operare pentru televizoare în primul rând prin simplitatea sa, dar și pentru viteza de operare. Acesta este unul dintre cele mai intuitive și mai rapide sisteme de pe piață, iar clienții LG cumpără în general televizoarele companiei și datorită acestui software, nu doar pe baza performanțelor tehnice ale produselor.
De acum înainte, LG va oferi către alte companii webOS, ceea ce ar putea să ducă la o scădere a vânzărilor de televizoare LG, cel puțin în gama mai ieftină. Partenerii vor primi acces la software, interfața sistemului de operare, telecomanda Magic Motion, cât și compatibilitatea cu aplicațiile dezvoltate pentru webOS de către companiile partenere:
„Companiile care vor licenția webOS TV vor primi interfața familiară și foarte apreciată, alături de o plajă largă de funcții precum căutare cu voce și control vocal, algoritmi AI integrați și conectivitate ușoară, care a adus către webOS laude din partea industriei și clienților. Cu LG webOS TV, partenerii vor primi o diversitate de opțiuni pentru accesarea de conținut, inclusiv acces la servicii globale de streaming precum Netflix, YouTube, Amazon Prime Video și servicii de sport precum DAZN sau LG Channels, serviciul de conținut premium gratuit al companiei. Televizoarele compatibile vor include și telecomanda dedicată Magic Motion”, anunță LG.
Se pare însă că LG se bazează pe faptul că va câștiga mai mulți bani din licențierea software-ului și din reclamele care sunt afișate în interiorul webOS, în special de pe LG Channels, care oferă conținut în schimbul expunerii la reclame. La fel ca oricare altă platformă software conectată la internet, cu siguranță LG va colecta și mai multe date de la utilizatori, care ar putea fi folosite atât pentru reclame, cât și pentru îmbunătățirea produselor sale proprii.
webOS nu a fost însă întotdeauna un sistem de operare pentru televizoare. Acesta a for pornit de defuncta companie Palm, care a lansat webOS drept un sistem de operare mobil, fiind lansat simultan cu telefonul Palm Pre. Acesta trebuia să fie un concurent pentru iOS și Android, însă problemele financiare ale companiei și vânzările slabe de dispozitive mobile au dus la vânzarea către HP, inițial. De la HP, aceasta a ajuns la LG, însă brevetele Palm și HP referitoare la webOS sunt deținute de Qualcomm, către care LG plătește licențe pentru utilizare.
sursa: The Verge