Urmând blocadei impuse de SUA, HUAWEI s-a văzut nevoit să investească masiv în propriul AppGallery, un ecosistem alternativ de aplicații mobile, creat ca alternativă Play Store. Conform datelor furnizate de compania chineză, platforma are deja 2,3 milioane de dezvoltatori înregistrați, în creștere cu 77% față de anul trecut și o audiență globală diversă de 530 milioane de utilizatori activi lunari.
Platforma a înregistrat, de asemenea, o creștere cu 83% a distribuției aplicațiilor, ajungând la 384,4 miliarde descărcări în 2020. Jocurile principalul promotor al acestei creșteri, avântul fiind de peste 500%, comparat anului trecut.
Veștile vin după ce CEO-ul Huawei Consumer Business, Richard Yu, a comunicat viziunea companiei de a transforma AppGallery într-o platformă deschisă și inovatoare de distribuție a aplicațiilor, accesibilă consumatorilor din întreaga lume. De altfel, Huawei precizează că lucrează cu dezvoltatori locali și globali pentru a aduce aplicații relevante utilizatorilor.
Printre victoriile majore trâmbițate de Huawei AppGallery se numără aplicațiile HereWeGo și Volt, din industria transporturilor, LINE și Viber în sectorul comunicațiilor și alte aplicații populare precum Booking.com, Deezer și Qwant.
”La sfârșitul anului 2019, existau 25 de țări din întreaga lume care aveau peste un milion de utilizatori AppGallery. Acest număr a crescut acum la 42 și continuăm să vedem o creștere puternică pe piețele din Europa, America Latină, Asia Pacific, Orientul Mijlociu și Africa.
Nu este vorba doar de cantitate, iar faptul că numărul de aplicații integrate cu HMS Core s-a dublat într-un an arată că mai mulți dezvoltatori aleg Huawei AppGallery pentru a stimula inovația și a oferi experiențe mai bune și unice utilizatorilor”.