Deși promite acces la internet de mare viteză de oriunde în lume, rețeaua Starlink are totuși o limitare: nu te poți conecta decât dintr-o locație staționară. Dezvoltatorul SpaceX promite să elimine și acest obstacol, livrând un sistem de recepție care poate fi instalat și pe autovehicule.
Fiind vorba de internet broadband și nu o conexiune de telefonie prin satelit, antena de tip „farfurie” va fi în continuare necesară, ceea ce înseamnă că noul kit de recepție nu va putea fi instalat chiar pe orice autoturism. Potrivit documentației trimisă de SpaceX autorității americane FCC, noul kit Starlink va putea fi instalat pe camioane, autorulote, ambarcațiuni și chiar avioane, cu unele adaptări pentru ameliorarea impactului aerodinamic.
Potrivit SpaceX, utilizatorii nu intră pe net doar de acasă și, în ciuda restricțiilor de circulație în zilele noastre, oamenii au nevoie de o conexiune fiabilă chiar și în timp ce sunt în deplasare. Aceste nevoi pot varia de la scenarii tipice clienților business, cum ar fi în timpul zborurilor, până camionagii care doresc să dispună de conexiune rapidă la internet în timpul curselor. SpaceX dorește să deservească și acești clienți prin instalarea unei antene Starlink pe orice vehicul compatibil.
Potrivit SpaceX, noile ”stații terestre în mișcare”, ESIM, sunt identice din punct de vedere electronic cu terminalele instalate de testerii Starlink în casele lor. În timp ce acesta din urmă ar putea fi configurat de aproape oricine are ceva know-how tehnic, ESIM-urile vor necesita instalatori calificați. SpaceX nu se așteaptă ca aceste ESIM să se adauge semnificativ la cele 1 milion de terminale cărora li s-a acordat deja permisiunea pentru instalare, dar a solicitat oricum o extindere la 5 milioane într-un dosar separat.
Spre deosebire de alte sisteme de recepție prin satelit care folosesc antene parabolice, sistemul dezvoltat de SpaceX pentru conexiunile Starlink nu necesită rotirea antenei pentru urmărirea precisă a sateliților instalați pe orbita Pământului. Oricum, aceștia nu se află pe orbite geostaționare (spre deosebire de sateliții convenționali pentru televiziune), urmărirea unui singur satelit în timp ce traversează cerul presupunând o adevărată „acrobație” tehnologică, prea costisitor de implementat într-un produs comercial. Antenele Starlink sunt împărțite în sute de mini-antene, fiecare cu orientare ușor diferită, sistemul complet electronic putând ajusta instantaneu direcția de unde se face recepția și comuta de la un satelit la altul.
În timp ce noua opțiune de conectare va deschide noi oportunități de afaceri pentru SpaceX, ca să nu mai vorbim de noile categorii de clienți, Starlink continue să întâmpine opoziție puternică inclusiv în SUA. Pe lângă îngrijorările legate de sateliții care aglomerează cerul mai ales noaptea, interferând cu observațiile astronomice, alte companii de telecomunicații se arată îngrijorate de faptul că rețeaua Starlink ar putea interfera cu alte servicii care ar putea folosi aceleași benzi de comunicații în viitor.