Anunțată încă din toamna anului trecut, noua mașină Dacia Spring Electric este aproape de debutul oficial, primele comenzi urmând să fie livrate companiilor de închiriere, apoi și pentru clienții retail.
Produse în China, primele exemplare Dacia Spring vor străbate chiar din această lună străzile din București și alte câteva orașe, incluse în flota unor companii de ride sharing selecționate. Probabil că planul este de a folosi acești primi clienți pentru a demonstra avantajele noii mașini electrice Dacia în condiții reale de exploatare, fără ca numărul redus de vehicule livrate efectiv și lista lungă de așteptare să creeze probleme.
Între timp, Dacia a transmis către dealeri prețurile oficiale la care vor putea fi comandate mașinile electrice Spring, începând cu această lună. Divulgat mai întâi în presa franceză, prețul de pornire Dacia Spring va fi de 16990 euro pentru versiunea de echipare Confort, acesta fiind valabil înainte de aplicarea oricăror subvenții acordate de stat.
Cu preț de 18490 euro, versiunea superioară Comfort Plus va putea fi comandată în mai multe versiuni de culoare cu vopsea metalizată, respectiv echipată cu display multimedia de 7 inch.
Deocamdată, prețurile enunțate sunt confirmate oficiale doar pentru Franța, în România putând apărea mici diferențe.
Campania de precomandă ar urma să înceapă din data de 20 martie, clienții retail putând alege în primă fază doar între două variante de echipare.
În funcție de regiune, oferta ar putea include și o variantă de echipare chiar mai ieftină, însă aceasta va fi cel mai probabil rezervată pentru clienții business, companii de car sharing și din domeniul livrărilor. Spre exemplu, bancheta din spate ar putea fi îndepărtată pentru crearea unui spațiu de bagaje mărit. Eventual, vor fi eliminate și alte dotări neesențiale, cum ar fi sistemul de aer condiționat (păstrând doar funcția de încălzire)
Dacia Spring Electric are o lungime de 3,73 metri lungime și 1,62 metri lățime, specifică clasei A (mini). Înălțimea, 1,51 metri, este însă comparabilă unei mașini din clasa compactă. Mașina are un ampatament de 2,42 metri, în timp ce volumul portbagajului este de 300 litri, putând fi extins la 600 litri prin rabatarea sau eliminarea banchetei. Garda la sol de 150 mm nu ar trebui să pună probleme la escaladarea bordurilor, oricât de încărcată este mașina.
Autonomia este dată de un acumulator de 28,6 kWh, cuplat unui motor de 33 kW (44 cai putere), care are un cuplu de 125 Nm. Viteza maximă este de 125 km/h, iar încărcarea se poate face de la alimentatoare DC la putere de până la 30 kW. De asemenea, știm că autonomia medie va fi de 225 km în utilizare normală (WLTP) și are un rating de 295 km în testele WLTP City. Renault spune că ai putea să conduci Dacia Spring 5 zile fără încărcare prin oraș.