Jack Dorsey, fondatorul Twitter, tocmai a vândut drepturile asupra primului său tweet, din 2006, contra sumei de 2,9 milioane de dolari. Acest lucru a fost posibil datorită tehnologiei NFT, sau non-fungible token, care leagă drepturile asupra unor produse unice de un identificator digital unic, care este integrat într-un blockchain. Acesta nici măcar nu este cel mai scump bun digital vândut recent prin intermediul NFT-urilor.
Jack Dorsey și-a scos la vânzare primul tweet de pe rețeaua sa de socializare în urma unei licitații. Cumpărătorul a fost CEO-ul companiei blockchain Bridge Oracle, Sina Estavi. Dorsey a promis că va dona banii către o organizație caritabilă și a făcut asta deja încă de când a fost confirmată tranzacția. Cele 2,9 milioane de dolari au fost donate sub formă de 50 Bitcoin către Giving Directly Africa Response, organizație care ajută populația din Africa în pandemia de COVID-19.
NFT este cea mai nouă metodă prin care drepturile digitale sunt vândute în mediul online. Creatori de conținut precum graficieni sau muzicieni au început să vândă drepturile asupra operelor lor pentru sume fabuloase, tot pentru criptomonede. Ce este ciudat față de vânzarea unui produs obișnuit este că acest NFT nu îți asigură exclusivitate asupra produsului. Chiar dacă Jack Dorsey a vândut NFT-ul atașat de acest tweet, acesta va rămâne pe Twitter și va putea exista, va putea fi partajat mai departe și va exista separat de NFT. NFT-ul este doar versiunea „originală”, „semnată” de către creatorul original.
just setting up my twttr
— jack (@jack) March 21, 2006
În cazul unui tablou sau a unei fotografii, NFT-ul cumpărat asigură autenticitatea, adică faptul că a fost cumpărat de la creatorul original. Fotografii cu opera sau copii ale imaginii pot circula „la liber” pe internet în continuare. Valoarea este dată de faptul că este versiunea „originală”, „unică”.
Desigur, la fel ca în cazul criptomonedelor, NFT-urile valorează atât de mult cât sunt dispuși cei din piață să dea pe ele.
sursa: Engadget