Siguranța celorlalți participanți la trafic este dotare opțională pe mașinile BMW, producătorul auto taxând cumpărătorii pentru un sistem menit să prevină accidente grave de circulație.
Deși se mândrește cu puterea și eficiența farurilor instalate pe autoturisme, BMW a transformat în dotare opțională un sistem de siguranță esențial, menit să prevină orbirea celorlalți participanți la trafic prin întunecarea selectivă a iluminării.
Cu adevărat revoltător este că funcția High Beam Assistant, disponibilă de peste 10 ani pe mașinile BMW, este adăugată oricum pentru modelele care o au menționată pe lista dotărilor opționale, însă este dezactivată prin software. În plus, cumpărătorii de autoturisme BMW ar trebui să plătească pentru activarea unui sistem de siguranță care nu le este adresat în mod direct și care poate diminua acoperirea farurilor în anumite situații.
Disponibilă atât la echiparea cu faruri Xenon, sau LED, opțiunea High Beam Assistant asigură comutarea automată între faza scurtă și fază lungă, pe baza condițiilor de trafic. Spre exemplu, dacă farurile sunt comutate în modul High, intensitatea va fi comutată temporar în modul Low imediat ce sunt detectate farurile altei mașini venind pe contrasens. În funcție de model, ar putea fi întunecată selectiv doar proiecția luminii pe direcția vehiculului respectiv, păstrând iluminarea carosabilului la intensitate maximă.
Activabilă prin software și după cumpărarea vehiculului, funcția High Beam Assistant costă posesorii de mașini BMW 176 euro, o sumă nesemnificativă dacă ne raportăm la costul total al vehiculului. Însă prea puțini proprietari de mașini BMW sunt motivați să o activeze pe cheltuiala proprie, doar din considerație față de ceilalți participanți la trafic.