Prima mașină electrică sub brandul Mustang este Mach-E, o mașină nu tocmai caracteristică pentru un nume asociat cu mașini sport și muscle car-uri. Mach-E un SUV electric, construit să concureze cu vehicule similare precum Tesla Model Y sau Volkswaggen ID.4, însă se pare că la nivel software, mașina produsă de Ford este în urma acestora la un capitol foarte important: software-ul. Recent, mai multe mașini au fost afectate de probleme cu bateria secundară a mașinii, care nu mai permitea pornirea ei.
Mustang Mach-E folosește o baterie de 12V similară cu cea de pe mașinile cu motoare cu combustie internă, responsabilă pentru restul de sisteme conectate la energie electrică. Aceasta este folosită inclusiv de partea electronică, care permite pornirea și oprirea vehiculului. Dacă această baterie este însă consumată, anumite modele Mach-E, produse pe la începutul seriei, nu au un software capabil să tracă automat alimentare bateriei secundară de la cea principală.
Conform aplicației mașinii, aceasta este într-un mod „deep sleep” și nu poate fi pornită în niciun fel. Problema pare să fie la nivelul software-ului care controlează trenul de propulsie, care cumva nu redirecționează energia bateriei către cea secundară. Mașinile afectate sunt toate care au ieșit de pe ușile fabricii înainte de data de 4 februarie.
Pentru a rezolva această situație, Ford a promis un update software către mașinile afectate care încă nu s-au confruntat cu astfel de probleme. Cei care au mașini Mach-E care nu mai pornesc, trebuie să apeleze la cel mai apropiat centru Ford (mașinile se vând doar în SUA).
Se pare că există și metoda „clasică” de a alimenta bateria mașinii de la o altă mașină folosind cabluri, însă nu este un procedeu la fel de ușor de realizat. Asta pentru că bateria de 12V se află într-un compartiment în spatele portbagajului frontal, care necesită ceva dezasamblare și chiar tăierea unei bucăți de material. Ford oferă însă asistență de tractare sau alimentare cu energie pentru clienți în garanția mașinii.
sursa: The Verge