Cu Huawei scos din ecuație de interdicțiile comerciale impuse de SUA, Samsung și Apple raportează creșteri spectaculoase ale livrărilor smartphone. Victoria ar putea fi însă de scurtă durată, un alt mare producător chinez venind puternic din urmă.
Trimestrul Q1-2020 a adus un declin abrupt al vânzărilor și pentru industria smartphone, efectele pandemiei COVID-19 lovind direct în abilitatea companiilor de a susține volumul de producție angajat anterior, dar și apetitul consumatorilor pentru cumpărarea de noi gadgeturi costisitoare. Din fericire, șocul primit nu a fost de durat, industria cunoscând o revenire spectaculoasă în a doua jumătate a anului trecut, iar tendința pare că se păstrează și în 2021. Dar nu pentru toată lumea. Cu accesul tăiat la partenerii americani, furnizori de tehnologii hardware și software, Huawei și-a pierdut rapid competitivitatea în piața smartphone, îndreptându-se vertiginos spre irelevanță.
Astfel, în timp ce livrările smartphone au crescut cu 24% la nivel global, de la 275 milioane unități în 2020 la 340 milioane dispozitive livrate în 2021. Câștigurile se repartizează în mod disproporționat către noii veniți Vivo (+85&), Xiaomi (+80%) și Oppo (+68%), urmați de giganții Apple (+44%) și Samsung (+32%).
Observând evoluțiile procentuale, putem aprecia că mulți dintre fanii Huawei s-au reorientat tot către telefoane chinezești, Xiaomi fiind principalul beneficiar după creșterea livrărilor raportate, urmat de Apple și Samsung.
Potrivit Strategy Analytics, mare parte din creșterea raportată de Samsung este atribuită vânzărilor foarte bune obținute cu seria Galaxy S21, iar noile modele Galaxy A cu 5G au toate șansele să continue acest trend.
Ajuns la o cotă de piață de 15%, Xiaomi prosperă mai ales cu ajutorul cererii puternice venite din China și India, însă și eforturile susținute pentru expansiune în Europa, Africa și America latină încep să-și arate roadele. Cu o diferență de numai 2% până la cota de piață deținută de Apple, nu ar fi exclus să avem în următorul an o inversare a pozițiilor în clasament, cu Xiaomi trecând pe locul doi.
Oppo și Vivo dețin fiecare câte 11% cotă de piață. Însă cum acestea sunt de fapt branduri deținute de gigantul chinezesc BBK, am putea socoti aceste procentaje împreună, obținând adevăratul ocupant al locului doi în clasament.
Cel mai mare perdant al ultimului an este fără îndoială Huawei, compania aflată pe poziția a doua în trimestrul Q1-2020 ieșind complet din top 5.