După ce s-a opus deciziei Apple pentru limitarea accesului la datele posesorilor de iPhone, Facebook trebuie acum să se supună noilor reguli de confidențialitate aplicate pe dispozitivele actualizate la versiunea iOS 14.5.
„Vom începe să afișăm de astăzi noul dialog pentru alegerea opțiunilor de confidențialitate, pentru utilizatorii iOS 14.5. Mesajul va apărea în mod gradual, pe durata următoarelor săptămâni, astfel încât nu toți utilizatorii eligibili vor fi confruntați cu acesta în mod imediat”, a declarat un purtător de cuvânt al Facebook. Reprezentantul platformei de socializare a confirmat că o parte dintre utilizatorii Facebook au primit deja acest mesaj, însă nu dezvăluit numărul exact.
„Extindem treptat această lansare la nivel global pentru a ne asigura că totul funcționează corect”, a spus purtătorul de cuvânt. Facebook are 2,8 miliarde de utilizatori activi lunar în întreaga lume.
Facebook a confruntat în mod public inițiativa Apple pentru impunerea de limite suplimentare aplicațiilor care colectează date despre utilizatorii iPhone, acuzând producătorul de smartphone-uri că a făcut o mișcare ce va dăuna întreprinderilor mici care se bazează pe anunțurile direcționate ale companiei pentru a ajunge la noi clienți. Intransigent, Apple declară că noua caracteristică iOS are menirea de a oferi utilizatorilor mai mult control asupra datelor lor.
Departe de a admite înfrângerea, Facebook intenționează să afișeze utilizatorilor noul mesaj înaintea celui pregătit de Apple, promovând ideea că rețeaua socială folosește datele colectate din alte aplicații și site-uri web pentru a afișa reclame personalizate, cu scopul de a menține serviciul gratuit și pentru a susține companiile care apelează la serviciile Facebook pentru promovare.