Companiile petroliere au o mare problemă: se reorienteză către energie verde sau alte afaceri ori dispar. O amenințare la adresa lor o reprezintă automobilele electrice, care le înlocuiesc într-un ritm tot mai accelerat pe cele cu motoare cu ardere internă.
Giganții petrolieri și-au găsit un aliat în încercarea de a încetini tranziția și de a ține cât mai mult în viață mașinile tradiționale. Este vorba despre producătorii de piese auto.
Reprezentanții Motor & Equipment Manufacturers Association (MEMA), o organizație care reprezintă peste 1.000 de companii din domeniu, au susținut, într-un subcomitet al Senatului american, că administrația Biden ar trebui să promoveze noi reguli pentru motoarele cu ardere internă în loc să militeze pentru trecerea rapidă la vehicule integral electrice.
Președintele american Joe Biden a anunțat, în ianuarie, că va înlocui toată flota de vehicule federale cu modele electrice. „Dacă ne mișcăm prea repede spre o flotă elecrificată complet putem pierde 30% din joburile din industria furnizorilor de piese auto din această țară”, a declarat Ann Wilson, vicepreședinte senior în cadrul MEMA, citată de CarBuzz.
Citește și Video Go4it: Firma Zero Labs a transformat un vehicul vechi de 50 de ani în EV în 24 de ore
În acest moment, în industrie lucrează în Statele Unite aproximativ 560.000 de persoane.
Vă veți întreba de ce sunt producătorii de piese afectați de trecerea la automobile electrice? Pe scurt, aceste mașini sunt mai simple, mai fiabile și au costuri de întreținere mai mici decât cele tradiționale.
„Vehiculele electrice pur și simplu nu au nevoie de atâta întreținere ca cele cu motoare cu ardere internă și chiar dacă reparațiile nu sunt neapărat mai ieftine, acestea sunt necesare mai rar”, a declarat Chris Harto, analist senior la Consumer Reports, responsabil cu transporturile.
Unele companii petroliere au acceptat realitatea și fac pașii necesari pentru a supraviețui. De exemplu, British Petroleum investește în rețele de încărcare pentru automobile electrice și în companii care produc baterii și tehnologii pentru acestea, precum StoreDot.
Și unii producători de piese auto se adaptează la noua realitate. Canadienii de la Magna vor construi automobile electrice. Unul dintre clienți este Fisker Automotive.