Companiile de tehnologie au fost printre primele care au anunțat anul trecut că vor permite angajaților să lucreze de acasă. De altfel, unele dintre companii au decis cu această ocazie ca angajații să poată să rămână în regim de lucrat de acasă permanent, sau într-un mod hibrid, chiar și după ce pandemia se va termina. Iar motivele pentru care companiile vor permite acest lucru începe să devină evident: munca de acasă este mai economică, conform celor de la Google. Compania a economisit peste un miliard de dolari în ultimul an datorită regimului „work from home”.
În primul trimestru, compania Alphabet, care deține Google și multe alte companii, a anunțat că a economisit 268 de milioane de dolari datorită COVID-19. Asta pentru că angajații nu au mai călătorit atât de mult în scopuri de serviciu și nu au mai fost cheltuiți la fel de mulți bani pe entertainment și promoții pentru angajați.
În 2020, compania a raportat o scădere de 1,4 miliarde de dolari din aceeași categorie, compania reducând cheltuielile pentru anumite campanii prin anularea, oprirea sau reprogramarea lor, în timp ce evenimentele în format online au dus la costuri mai scăzute față de anii în care erau organizate evenimente fizice. La birou, angajații Google primeau tot felul de bonusuri precum mese de masaj, mâncare asigurată de companie, cât și vacanțe sau team building-uri pe banii companiei.
Compania spune însă că se pregătește să se întoarcă la birou în 2021 într-un regim hibrid. Angajații vor lucra în spații mai puțin dense și vor putea alege dacă doresc să lucreze de la birou sau de acasă. Alte companii au trecut însă la muncă de acasă permanentă, care nici măcar nu mai necesită ca angajații să fie în aceeași țară în care are sediul compania.
sursa: Bloomberg