Platformele sociale de la Facebook au reușit în ultimii ani să rămână relevante prin implementarea rapidă a funcțiilor altor platforme concurente. Stories sunt de departe cele mai de succes elemente integrate în Instagram și Facebook, însă nu foarte multă lume își amintește că Snapchat a adus prima dată această idee în domeniul social media. Se pare însă că încercarea de a copia TikTok nu merge atât de bine, întrucât secțiunea Reels nu este atât de populară pe cât spera Facebook. În curând, compania va începe chiar să plătească utilizatorii pentru a folosi această componentă.
Secțiunea Instagram Reels a fost lansată anul trecut cu un accent deosebit pe țările în care aplicația TikTok a fost interzisă din varii motive sau unde nu era încă populară. Totuși, după lansarea internațională, mulți utilizatori au continuat să folosească TikTok, urcând pe Reels doar clipuri filmate mai întâi pe TikTok, care conțin chiar și logo-ul aplicației concurente.
După mai multe încercări de a aduce utilizatori în mod organic spre Reels, Instagram se pare că se pregătește de o strategie ceva mai agresivă de promovare: recompense în bani pentru utilizatori.
Alessandro Paluzzi, dezvoltator software care a „săpat” puțin prin aplicația Instagram de Android, a găsit un ecran ascuns, care prezintă posibilitatea de a câștiga bani prin utilizarea Reels. Utilizatorii vor fi plătiți pentru conținutul pe care îl publică pe Reels și sunt menționate chiar și unelte de urmărire a impactului pe care acestea îl au pe platformă.
#Instagram is working on „Bonuses”, a new way to monetize with your content ? pic.twitter.com/Xa8jZLn6I3
— Alessandro Paluzzi (@alex193a) May 21, 2021
Cel mai probabil, este vorba despre un program care va recompensa în principal influencerii care sunt deja pe platformă, însă cu siguranță va crește numărul de utilizatori de Reels care vor fi atrași de posibilitatea de a câștiga bani din asta. De altfel, și YouTube a ponit de curând un program asemănător, promițând un fond de 100 de milioane de dolari pentru creatorii de clipuri YouTube Shorts, răspunsul platformei Google la TikTok.
Între timp însă, platforma TikTok continuă să crească în popularitate, aceasta devenind în ultimii câțiva ani mult mai importantă decât altele mai vechi, cu tradiție, în campanii pe social media.
sursa: Phone Arena