Glovo, una dintre cele mai mari companii care oferă servicii de livrare de mâncare din lume, a anunțat că a cumpărat de la grupul Delivery Hero câteva servicii similare în Europa Centrală și de Est. Astfel, Glovo cumpără Food Panda în România și Bulgaria, Donesi în Serbia, Mintenegru, Bosnia și Herțegovina, cât și Pauza din Croația. Tranzacția se ridică la valoarea de 170 de milioane de euro și va fi finalizată în următoarele săptămâni.
Această mișcare reprezintă o consolidare a poziției în piața de livrări din această regiune și în același timp o scădere a activității companiei Delivery Hero în zonă. Conform Glovo, achizițiile din Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Croația, Muntenegru și Serbia vor fi finalizate în următoarele câteva săptămâni pentru a îndeplini condițiile legislațiilor în vigoare și pentru a obține aprobările de reglementare specifice.
În România însă, cumpărarea Food Panda trebuie să treacă printr-un proces mai riguros. Este vorba despre aprobarea tranzacției în cadrul Consiliului Concurenței. Astfel, până când aprobarea va fi finalizată, cele două platforme vor funcționa exact la fel ca și până acum, adică independente, cu politici de piață separate.
Cel mai probabil, după finalizarea tranzacției, operațiunile Food Panda vor fi mutate pe Glovo. Există posibilitatea ca aplicația Food Panda să dispară în urma acestei tranziții.
Reprezentanții celor două companii au oferit declarații despre noua tranzacție:
„Pentru strategia noastră pe termen lung, a fost dintotdeauna crucial să ne concentrăm pe acele piețe în care vedem oportunități clare de a fi lider și unde putem construi o afacere durabilă. Europa Centrală și de Est reprezintă o parte foarte importantă a acestui plan. Cei din această regiune au adoptat rapid platformele de livrare la cerere și suntem foarte încântați să ne consolidăm poziția și să ne întărim prezența în țările care continuă să arate un potențial enorm de creștere.” a declarat Oscar Pierre, CEO și cofondator Glovo.
Niklas Östberg, CEO și cofondator Delivery Hero, a declarat: „Delivery Hero a construit un business care a devenit lider în regiunea Balcanilor în ultimii ani. Cu toate acestea, având o mulțime de priorități operaționale de care să ne ocupăm, credem că Glovo ar fi mai bine poziționat pentru a continua să construiască o experiență de excepție pentru clienții noștri din această regiune.”