Până nu de mult, tabletele au fost considerate produse depășite de vremuri, întrucât telefoanele cu ecrane din ce în ce mai mari ar putea să ofere experiență similară și mult mai „portabilă”. Pandemia de COVID-19 a readus aceste dispozitive în prim-plan, întrucât acestea sunt în general produse mai potrivite pentru apeluri video decât un laptop mare și greu, fiind chiar și echipate cu camere și microfoane mai performante. Astfel, vânzările de iPad și Galaxy Tab au crescut semnificativ în ultimul an, fiind înregistrată o creștere de peste 50% a pieței.
Conform unui studiu de piață Counterpoint, piața de tablete a crescut cu 53% în primul trimestru din 2021 față de aceeași perioadă a anului trecut. Se pare că aceste produse au crescut în popularitate, iar brandurile care încă activează pe această piață s-au bucurat de un succes mare în vânzări, Apple conducând în continuare această piață.
Compania americană conduce detașată clasamentul producătorilor de tablete cu 37% din piață, în creștere de la 30% în anul precedent. Samsung se află pe locul al doilea, dar la distanță considerabilă, având jumătate din vânzările Apple în perioada ianuarie-martie 2021, cu doar 20% din piață. Următoarele locuri sunt ocupate de Lenovo cu 9%, Amazon cu 9% și Huawei cu 5%.
Restul de 20 de procente este ocupat de restul producătorilor din piață, care dețin procente mai mici. Singura companie care a scăzut însă în vânzări față de anul trecut pare să fie Huawei, care avea în T1 2020 11% din piață.
Cel mai popular model de tabletă din piață este de departe modelul iPad de bază: iPad 8. Acesta a reprezentat 56% din vânzările de tablete Apple de la începutul anului 2021, în timp ce noul iPad Air 4 a reprezentat 19%. iPad Pro a reprezentat 18% din vânzările Apple, în timp ce doar 7% au fost modele iPad Mini sau variante mai vechi.
sursa: Counterpoint