Aplicabilă în cazul platformelor Facebook și Instagram, măsura prevede exceptarea colectării de informații despre obiceiurile la navigare web, în cazul utilizatorilor minori. Totodată conturile Instagram asociate persoanelor sub 18 ani vor fi setate automat în modul privat, blocând vizualizarea de către orice persoane care nu se află deja în lista aprobată de urmăritori.
În ce privește afișarea de reclame, companiile de publicitate nu vor mai putea folosi decât genul, vârsta și locația utilizatorilor minori, afișarea de reclame „optimizate”, pe baza interacțiunilor cu diferite forme de conținut și site-uri (inclusiv cele din afara rețelei Facebook) nemaifiind permisă.
Conform noilor măsuri de protejare a minorilor, orice persoană sub vârsta de 16 ani care-și deschide un cont de Instagram va avea automat profilul setat în modul ”privat”, încât postările acestora nu vor mai fi vizibile pentru necunoscuți. Utilizatorii din aceeași categorie de vârstă, dar care și-au făcut deja un profil, vor fi notificați să își schimbe setările de confidențialitate, având posibilitatea să ignore această sugestie.
Implementate mai întâi în SUA, Australia, Franța, Marea Britanie și Japonia, noile măsuri vor fi extinse în toate țările în care sunt disponibile serviciile Instagram și Facebook.