Autoritatea de protecție a datelor din Luxemburg a amendat Amazon pentru nerespectarea regulamentului GDPR în Europa cu 4% din veniturile nete ale companiei pentru anul precedent. Această sumă reprezintă aproximativ 886 de milioane de dolari, o sumă record pentru amenzi GDPR până în prezent. Desigur, reprezentanții Amazon au declarat că vor contesta această decizie și că vor proteja interesele companiei.
Se pare că nu este vorba despre o breșă de securitate care să fi expus datele utilizatorilor săi, ci este vorba mai degrabă despre modul în care sunt afișate reclamele. Reprezentanții Amazon spun însă că metodologia prin care s-a ajuns la concluzia că reclamele Amazon nu respectă GDPR este netestată și lasă loc de interpretare.
„Faptele nu pot fi disputate. Decizia face referire la modul în care afișăm clienților reclame relevante și reprezintă o interpretare subiectivă și netestată a legii Europene de protecție a datelor, iar amenda propusă este complet disproporționată chiar și în raport cu respectiva interpretare”, au declarat purtătorii de cuvânt Amazon.
Compania va contesta această decizie pe baza faptului că decizia este neclară. Anterior, alte companii au depus contestații similare, iar în majoritatea cazurilor, amenzile au fost scăzute.
Această veste a avut efecte și la bursă. Acțiunile Amazon au scăzut cu 6%, însă nu sunt așteptate efecte pe termen lung. Totuși, scăderea ar putea fi datorată și faptului că Amazon nu și-a atins proiecțiile de încasări, în mare parte din cauza costurilor de operare în plus cauzate de pandemia de COVID-19 și o creștere mai mică de la an la an a vânzărilor.
sursa: Gizmodo