În ciuda lansării destul de reușite, vânzările Galaxy S21 nu s-au menținut și în lunile ce au urmat, datele strânse după șase luni în ofertele magazinelor indicând cerere în continuă scădere și vânzări mult sub nivelul modelelor anterioare.
Statisticile furnizate de compania de analiză Kiwoom Securities descriu cea mai slabă lansare Galaxy S din istorie, Samsung livrând în primele șase luni doar 13.5 milioane unități S21. Spre comparație, în ciuda faptului că lansarea sa a coincis cu startul pandemiei COVID-19, Galaxy S20 a reușit în aceeași perioadă de 6 luni să cumuleze vânzări de 25.5 milioane unități.
Altfel spus, cererea pentru Galaxy S21 este cu 47% mai mică decât în cazul modelului anterior:
Livrările slabe înregistrate cu modelul S21 vin după ajustări importante operate în perioada pre-lansare, cu scopul de a impulsiona vânzările. Mai exact, Samsung a redus semnificativ prețurile și a mutat lansarea în luna ianuarie, încercând să evite pe cât posibil intrarea în competiție cu produsele brandurilor rivale.
Cât despre a doua jumătate a anului 2021, speranțele par să fie îndreptate asupra modelelor Galaxy Z Flip 3 și Galaxy S21 FE, Samsung având mare nevoie de succesul acestora pentru a salva bilanțul anual al veniturilor.
În timp ce Galaxy Z Flip 3 este un telefon pliabil cu preț de 1000 dolari și marje de profit destul de mari, pe care consumatorii l-ar putea percepe ca pe o alternativă la modelul Galaxy Z Fold 3 de 1600 dolari, modelul Galaxy S21 FE cu chipset Snapdragon 888 este din start un flagship de buget, de pe urma căruia Samsung nu va putea câștiga la fel de mult. Astfel, speranțele sunt puse mai mult pe numărul de unități vândute și mai puțin pe valoarea adăugată, revigorarea vânzărilor fiind chiar mai importantă decât la modelul S21 non-FE.