Companiile japoneze au rămas în urmă în ceea ce privește automobilele electrice. Toyota face lobby în SUA pentru ca adopția EV să fie încetinită, iar alte mărci se văd nevoite să lanseze modele care ar fi fost privite ciudat chiar și acum zece ani.
De exemplu Mazda a anunțat MX-30 EV, un automobil electric cu o autonomie (EPA) foarte redusă, de doar 160 de km. Dacă peste acest aspect s-ar putea trece cumva cu vederea, nu același lucru se poate spune despre prețul de 35.000 de dolari pe care îl are vehiculul. Pentru aceeași bani clienți pot achiziționa un Volkswagen ID.3, cu autonomie de 420 km.
În SUA, țara în care va debuta MX-30 EV, există și alte opțiuni mult mai atractive. Nissan Leaf oferă, în varianta de bază, o autonomie de 250 km la prețul de 27.400 de dolari. Mai mult, Chevy Bolt oferă o autonomie de aproape 420 km pentru 32.000 de dolari.
Mazda MX-30 dispune de un motor electric care producce 143 CP și cuplu de 264 Nm. O versiune PHEV a vehiculului va fi disponibilă mai târziu.
Pentru a îndulci puțin situația, Mazda are o ofertă pentru clienții de MX-30 EV. Aceștia vor putea împrumuta, timp de 10 zile pe an, un automobil cu motor tradițional de la un dealer al companiei în primii trei ani. Mai mult, vor primi un credit de 500 de dolari pentru serviciul ChargePoint.
Sursa: Jalopnik
Foto: Mazda
CITEȘTE ȘI:
Opel anunţă Rocks-e, o maşină electrică de oraş pe care o poţi conduce de la 16 ani
Prima mașină integral electrică a cărei baterie se încarcă fără cablu
O rulotă pentru mașini electrice vine cu baterie suplimentară de 75 kWh