În urma plângerilor din ultimii câțiva ani și mai multor procese pe care Apple le duce în instanță, compania a căzut de acord cu o parte dintre dezvoltatorii care acuzau în instanță compania de monopol și practici neloiale. Astfel, o mică parte a regulamentului App Store se schimbă, iar în consecință, companiile care lansează aplicații pe această platformă, vor putea să își prezinte metodele alternative de achiziționare de conținut. De asemenea, Apple se angajează să ofere mai multă transparență dezvoltatorilor care sunt refuzați pe App Store.
Cea mai importantă schimbare este cea care va permite dezvoltatorilor de aplicații să își promoveze propriile metode alternative de a cumpăra conținut accesibil în aplicație. Până acum, orice tentativă de a promova acest lucru ar fi fost întâmpinat cu blocarea de pe platformă, însă acum dezvoltatorii vor putea să trimită mesaje de marketing prin e-mail care să menționeze alte metode de plată în afara aplicației. Promovarea altor metode de plată în aplicația de iOS încă nu este permisă.
Dezvoltatorii au însă un interes ridicat pentru a trece peste tranzacțiile prin intermediul Apple. Platforma App Store percepe un comision de 30% pentru fiecare tranzacție, ducând astfel la profituri scăzute sau prețuri mai mari pentru utilizatori. O metodă alternativă ar putea permite prețuri semnificativ mai mici.
Alte schimbări vor apărea în rândul prețurilor care pot fi folosite pe App Store. Acum, Apple spune că sunt sub 100 de posibilități pe care dezvoltatorii le pot folosi pentru prețurile aplicațiilor, serviciilor și conținutului vândut în aplicație. Noile schimbări vor permite peste 500 de prețuri diferite din care să aleagă. Apple se angajează de asemenea să ia un comision de 15% dezvoltatorilor care fac sub 1 milion de dolari pe an pentru următorii trei ani, după ce anul trecut a anunțat această inițiativă cu limită de un an.
În cele din urmă, noile promisiuni de „transparență” fac referire la aplicațiile care sunt refuzate pe App Store. Compania va crea un raport anual, în care va oferi informații relevante despre procesul de testare și aprobare, numărul de aplicații refuzate, motivele pentru refuz, numărul de conturi de utilizatori sau dezvoltatori care au fost dezactivate, aplicațiile scoase din App Store și informații despre căutările și rezultatele de pe platformă.
sursa: Engadget