Netflix a fost întotdeauna un serviciu pe bază de abonament, care nu a oferit niciodată o variantă complet gratuită. Au existat perioade te test de câteva săptămâni sau o lună gratis la înscrierea unui cont, iar compania a încercat să atragă utilizatori către abonamentele sale premium cu publicarea unor episoade sau producții video care puteau fi accesate fără un cont. Acum, Netflix testează piața din Kenya și cu un abonament complet gratuit, care oferă acces la o parte din conținutul disponibil pe serviciu.
Desigur, posibilitatea de a înscrie un cont gratuit nu asigură accesul decât la câteva producții originale Netflix, care ar trebui să convingă utilizatorii să treacă la abonamentul plătit. Acest abonament gratuit este disponibil în Kenya tuturor celor care au 18 ani împliniți și folosesc un smartphone cu Android. Aplicația de mobil permite înscrierea unui cont doar cu adresa de e-mail, după care poți să accesezi serviciul.
Abonamentul gratuit include multiple filme și seriale, printre care și trei producțiile Netflix Blood & Water, Bridgerton și filmul de acțiune Army of the Dead. Nu a fost publicată o listă completă de filme și seriale disponibile, dar este posibil ca selecția de producții să fie schimbată în timp sau să fie adăugate și altele. De altfel, Netflix-ul gratuit nu afișează reclame, încercând să descrie cât mai bine experiența „premium” a serviciului plătit.
Ce nu permite însă versiunea gratuită, față de cea contra cost, este posibilitatea de a face „cast” pe un alt ecran. Trebuie să vezi conținutul pe ecranul telefonului sau tabletei. De asemenea, nu poți descărca conținutul pentru a putea fi urmărit offline, atunci când nu ai o conexiune la internet.
Acest „abonament” gratuit în Kenya pare să fie un test pentru implementarea unor strategii similare și în alte piețe.