Cum face mediul online mai simplă colaborarea cu furnizorul de energie electrică?

29.09.2021
Cum face mediul online mai simplă colaborarea cu furnizorul de energie electrică?

Anul trecut, 78,2% dintre locuințele din România erau conectate la o rețea fixă de internet, conform celor mai recente date oficiale transmise de Institutul Naţional de Statistică. Creșterea este de 2,5% puncte procentuale față de anul anterior și cel mai probabil trendul crescător continuă și în 2021, și în anii următori, atât în mediul urban, cât și în mediul rural. Dincolo de aceste statistici, sunt relevante de menționat două aspecte: cei mai mulți români dispun și de conexiune la internet mobil, iar dintre cei ce au acces la mediul online, marea majoritate intră pe internet zilnic sau aproape zilnic.

Ne-am obișnuit astfel să folosim conexiunile de date fixe și mobile pentru tot mai multe activități din viața de zi cu zi. Colaborarea cu furnizorul de energie electrică nu trebuie să facă excepție, pentru că totul va fi mai simplu, mai comod și mai avantajos financiar dacă folosim noile tehnologii. În această perioadă, prețul la energie este un subiect de mare interes pentru publicul general, căci multe persoane se tem de creșteri de costuri la factura de curent electric și la cea pentru gaze naturale. Internetul poate ajuta la menținerea unor prețuri cât mai avantajoase, dar există și alte beneficii.

Ce e bine în online?

În primul rând, mediul online ne permite să ne informăm corect. Așadar, putem analiza oferte energie electrica la mai mulți furnizori și să alegem cea mai bună ofertă la furnizarea de curent electric, cele mai mici prețuri pe piața liberă din România. Nu mai contează localitatea de domiciliu a persoanei, orice furnizor acreditat poate furniza energie la orice adresă. Așadar, există o concurență reală, iar acest lucru menține costurile mai reduse.

Furnizorii cu cele mai avantajoase oferte investesc mai puțin în promovarea offline și mai degrabă preferă informarea pe internet. Contractele se pot încheia simplu, tot online, fără efort, fără drumuri inutile, fără complicații, fără timp pierdut, exclusiv prin comunicare pe internet. Trebuie subliniat faptul că trecerea de la un furnizor de curent electric la altul nu implică deloc costuri și nici modificări de ordin tehnic în locație – este o chestiune pur și simplu birocratică, în avantajul clientului.

Mediul online este de mare ajutor și mai departe, în colaborarea dintre furnizorul de energie electrică și client. Pentru a se menține costuri minime, factura se transmite online, prin email. Ideal este să se realizeze un cont online pe platforma web a furnizorului (de asemenea simplu și gratuit), unde se pot verifica oricând facturile anterioare și plățile înregistrate. Tot online se poate transmite indexul, pentru o facturare a consumului real de curent electric. Evident, cel mai la îndemână este să faci și plata online a oricărei facturi, cu comision 0, cu orice card de credit sau debit, pritr-un sistem securizat de plăți online.

Website-ul furnizorului de curent electric poate fi consultat mereu pentru informații la zi cu privire la prețuri, oferte noi, diverse informații de interes. Desigur, oricând clientul consideră că este cazul, poate face transferul – tot online – la un alt furnizor, dacă între timp politica de prețuri se modifică în defavoarea consumatorului.

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Alex Manole
Alex Manole
Alex Manole este un tânăr jurnalist, aflat la început de carieră, absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din București. Alex este pasionat de gaming, internet și tehnologii neobișnuite. citește mai mult