Nu a trecut nici măcar un an de la momentul separării brandului Honor de fosta companie-mamă Huawei, însă deja acesta s-a întors la nivelul vânzărilor pe care îl avea înainte de acest moment. Honor este acum cel de-al treilea producător de smartphone-uri din China după numărul de vânzări, în urma liderilor pieței Vivo și Oppo. Se pare că publicul chinez a umplut golul lăsat în urmă de Huawei, fostul lider cu telefoane de la mai multe branduri, însă Honor începe să ia avânt.
Honor avea în urmă cu un an, în luna august din 2020, 15% din piața de smartphone-uri din China. În luna septembrie, Huawei, liderul pieței la acel moment, a încetat să primească livrări de procesoare din partea TSMC, iar producția companiei, cât și lansările de noi smartphone-uri au scăzut semnificativ. La scurt timp, în luna decembrie, a fost luată decizia de a separa Honor de Huawei, oferind acest brand spre vânzare către un conglomerat chinez, care să nu fie supus restricțiilor SUA.
În primele luni ale anului, Honor a reușit să reinstaureze parteneriatele pe care le avea anterior cu companii precum Qualcomm, MediaTek și Google, reușind să revină în forță pe piață în primăvară. Din aprilie și până în luna august din 2021, Honor a reușit să revină la 15% din piața din China și nu pare că această creștere are se va opri.
Analiștii Counterpoint spun că Honor ar putea crea concurență puternică în piață, în special în China, însă nu va reuși să devină un jucător important pe piața globală până când nu își va reconstrui rețeaua de distribuție. Modelele Honor Magic3 și Honor 50 sunt pe care să fie lansate în Europa în următoarele câteva săptămâni.
Având în vedere că Vivo conduce piața din China cu 23% marketshare, iar Oppo vine din urmă cu 21%, cele 15 procente în creștere ale Honor ar putea amenința pozițiile celor două branduri ale BBK Electronics în următoarele câteva luni.
sursa: Counterpoint