OnePlus a anunțat oficial noul model 9RT, ultimul său dispozitiv high-end pentru anul 2021. Spre diferență de variantele OnePlus 9 și 9 Pro de la începutul anului, acesta va rămâne disponibil exclusiv în Asia, unde va fi oferit ca o alternativă mai ieftină. Totuși, platforma hardware pe care noul dispozitiv rulează este foarte similară cu ceea ce am văzut anterior.
La nivel de design, OnePlus 9RT este foarte similar cu 9 și 9 Pro. Singura diferență notabilă este lipsa branding-ului Hasselblad, sugerând o performanță scăzută la nivelul camerei, fără optimizările hardware și software specifice unui astfel de parteneriat.
În termen de specificații însă, vorbim despre un dispozitiv foarte similar cu OnePlus 9 „standard”. Avem de a face cu un chipset Snapdragon 888, până la 12 GB RAM și până la 256 GB stocare internă, alături de un ecran de 6,62” cu panel OLED și refresh rate de 120 Hz. Camerele foto sunt și ele destul de similare, cu un senzor principal Sony IMX766 de 650 megapixeli cu diafragmă f/1.88 și stabilizare optică. Celelalte două camere sunt însă mai puțin impresionante: un ultrawide de 16 megapixeli și o cameră macro de 2 megapixeli. Telefonul vine cu acumulator de 4.500 mAh și încărcare rapidă Warp Charge 65T la 65W.
Telefonul va fi disponibil doar în China, pentru început, de pe data de 19 octombrie și, cel mai probabil, va ajunge și pe piața din India în viitorul apropiat. Acest model înlocuiește practic modelul OnePlus 9T, care a fost anulat în urma crizei de semiconductori, dar face și câteva compromisuri mai importante la nivelul camerei.
În China, acest model va porni de la prețul de 3.299 yuan, adică undeva în jurul a 440 euro, pentru varianta de bază. Varianta de top, cu 12 GB RAM și 256 GB stocare costă 3.799 yuan, adică 510 euro. Desigur, dacă ar ajunge în Europa, prețul ar fi cu aproximativ 20% mai mare. Acest model ar fi putut oferi în Europa o concurență bună pentru Samsung Galaxy S21 FE, care urmează să fie anunțat foarte curând. De asemenea, OnePlus 9RT se apropie mai mult de ideea de „flagship killer” pe care acest brand o promova înainte de trecerea la dispozitive „premium”.
sursa: Android Central