Xiaomi anunță înregistrarea unui nou business pe segmentul vehicule electrice, pornind la drum cu o echipă de 300 angajați.
CEO-ul Xiaomi, Lei Jun, confirmă că fabricantul chinez de telefoane inteligente va deveni producător de autoturisme cu propulsie electrică, nu mai târziu de prima jumătate a anului 2024. Dezvăluirea a fost făcută cu ocazia unei prezentări adresată investitorilor.
Noul brand Xiaomi EV vine cu un capital inițial de 1.55 miliarde dolari, mai mult decât ar spera orice startup emergent. Iar acesta este doar începutul, compania cu sediul în capitala Beijing anunțând încă din luna martie a acestui an planuri pentru dezvoltarea unui business EV, cu investiții de 10 miliarde dolari în următorii 10 ani.
Xiaomi spune că noua sa echipă EV a desfășurat în ultimele cinci luni ”studii ample asupra utilizatorilor”. De asemenea, a abordat diverși parteneri din industrie pentru „definirea produsului EV și formarea echipei”.
Deși încă nu a dezvăluit un produs concret, Xiaomi își bazează ambițiile pe câteva achiziții bine țintite, cum ar fi startup-ul Deepmotion, pentru suma de 77.37 milioane dolari.
Cunoscut mai ales pentru oferta de telefoane inteligente și dispozitive conectate la internet, Xiaomi se alătură unui spațiu deja foarte aglomerat în piața din China. Nume precum Nio și Xpeng deja și-au clădit o reputație ca și furnizori de soluții competente pe segmentul EV, alături de Tesla și BYD, ambii cu finanțare din SUA.
În mod previzibil, cotația acțiunilor Xiaomi a crescut cu 1.4% la bursa din Hong Kong, doar cu ajutorul anunțului de lansare pe segmentul EV.