Cu ocazia conferinței anuale ODC21 adresată dezvoltatorilor, producătorul OPPO a oferit prima demonstrație de Ray Tracing rulând de pe hardware-ul unui smartphone cu Android.
Deși, modelul exact nu a fost precizat, surse din cadrul evenimentului ținut la Shanghai precizează că ar fi vorba de flaghip-ul OPPO, Reno6 Pro 5G.
Folosită încă de acum mulți ani în producțiile pentru a da producțiilor de cinema un aspect cât mai realist, tehnologia Ray Tracing a intrat în atenția comunității de gaming cu ajutorul NVIDIA, compania lansând în anul 2019 prima soluție hardware care permite redarea în timp real a efectelor Ray Tracing. AMD a răspuns provocării abia în 2021, lansând propriul GPU cu suport Ray Tracing. Ambele soluții sunt dedicate posesorilor de PC-uri și console dedicate de gaming, tehnologia fiind considerată prea solicitantă pentru a fi împerecheată cu hardware-ul unui smartphone, deocamdată.
De aici, se adâncește misterul, OPPO Reno6 Pro 5G venind echipat doar cu un chipset MediaTek Dimensity 900 echipat cu GPU din seria ARM Mali-G68 MC4. Nici vorbă de Snapdragon 898, sau alt chipset next-gen prevăzut cu hardware dedicat pentru accelerare Ray Tracing pe Android.
Cert este că îmbunătățirile vizuale sunt ușor sesizabile, diferențele fiind comparabile experienței avute cu jocurile pentru PC care suportă această tehnologie.
Fără a intra prea mult în detalii, inginerii OPPO spun că au reușit să implementeze suportul Ray Tracing cu ajutorul API-ului Vulkan, deja oferit de Google și parte din cea mai recentă versiune Color OS. Compania spune că noua funcționalitate va fi disponibilă la scară largă pentru dezvoltatorii de jocuri Android, începând cu anul viitor.