Începând cu 1 noiembrie, Yahoo a încetat în mod oficial toate operațiunile de pe teritoriul Chinei, închizând toate serviciile rămase pentru utilizatorii din această țară.
Cândva un jucător major din industria tehnologică, Yahoo era în unele regiuni ale lumii la fel de important precum este Google și Facebook în ziua de azi. Însă odată cu apariția de noi alternative mai competitive, cererea pentru serviciile companiei a scăzut treptat, Yahoo ajungând tot mai aproape de irelevanță. Nu a fost de ajutor nici faptul că servicii emblematice precum Yahoo Mail au stagnat prea mult timp la partea de inovație și nici că în prezent utilizatorii acestuia sunt bombardați mesaje publicitare și diverse oferte de servicii „premium” de o calitate discutabilă.
Compania a fost achiziționată anterior de Verizon, care mai recent a vândut-o către Apollo Global Management.
Deși China nu a fost niciodată un mediu prietenos pentru companiile străine, în luna august a acestui an Regimul Comunist a introdus reguli dure, care fac aproape imposibilă activitatea companiilor de tehnologie și de jocuri care nu se află sub controlul direct al puterii de la Beijing.
Vestea vine după ce doar luna trecută Microsoft și-a anunțat planul de oprire a serviciului LinkedIn în China, din cauza creșterii „cerințelor de conformitate”, precum și a unui „mediu de operare semnificativ mai provocator”. În schimb, până la finalul acestui an Microsoft va lansa în China o altă platformă de job-uri, care nu conține elementele de socializare incomode pentru Beijing, cum ar fi opțiunea share pentru anunțurile postate.