Dincolo de prețul de achiziție al autoturismelor electrice, următorul motiv de îndoială pentru posesorii de mașini pe combustie tentanți să facă tranziția la EV este aspectul autonomiei și al reîncărcării, în mod special. ZipCharge Go promite să rezolve, măcar parțial, problema autonomiei limitate, asigurându-te că și dacă rămâi pe marginea drumului cu bateria descărcată, vei putea continua până la următoarea stație de încărcare.
Până acum, singurele opțiuni prin care puteai rezolva o situație în care rămâi blocat cu mașina electrică descărcată erau chemarea unei platforme pentru transportul către cea mai apropiată stație de încărcare și folosirea unui serviciu de încărcare pe marginea drumului, ambele fiind remedii costisitoare.
Tot costisitor rămâne și ZipCharge Go, un pachet de baterii de forma unei valize destul de grea (25 kilograme), dar prevăzută cu mâner retractabil și rotile pentru manevrare ușoară. În mod ideal, ar trebui să păstrezi acest „accesoriu” în portbagajul mașinii, sacrificând o parte din spațiul pentru bagaje.
Potrivit companiei producătoare, poți câștiga între 40 și 65 kilometri de autonomie suplimentară, încărcând autoturismul folosind conectorul Type 2 rezervat în mod normal pentru încărcarea de acasă, la priza AC. Timpul de așteptare este între 30 de minute și o oră, în funcție de modelul autoturismului.
Odată ajuns acasă, nu trebuie decât să conectezi ZipCharge Go la orice priză AC, dispozitivul fiind complet încărcat până în ziua următoare.
În funcție de buget, cumpărătorii vor putea opta pentru modelul de 4kWhr (autonomie suplimentară 19-32 km) și modelul de 8kWhr (autonomie 40-65 km).
Interesant este că la interior nu se află acumulatori Li-Ion, ci alternativa mai puțin costisitoare litiu-nichel-magneziu-cobalt-oxid (NMC). Cu toate acestea, antreprenorii britanici nu au îndrăznit să listeze un preț retail pentru achiziționarea integrală a noului gadget, propunând în schimb închirierea acestuia sub un contract de tip leasing, contra unui abonament de 67 dolari/lună.