Islanda a ales să ironizeze anunțurile din cadrul conferinței Facebook Connect de luna trecută în noua sa campanie de promovare a turismului. Compania încearcă să transmită mesajul că lumea virtuală nu se poate compara cu realitatea, prezentând câteva avantaje ale prezenței fizice în locurile pe care le vizitezi, față de prezența virtuală pe care Mark Zuckerberg încearcă să o creeze prin intermediul noului „metavers”.
Personajul principal, numit în clip Zack Mossbergsson, o referință clară la Mark Zuckerberg, invită turiștii în Islanda pentru a se bucura de peisajele sale unice, de piscinele încălzite, rocile vulcanice, aurora boreală, fauna și flora din Islanda. Toate acestea, în timp ce poartă haine similare cu ale lui Zuckerberg și chiar folosește cremă de protecție în exces, în ciuda faptului că în Islanda clima este foarte rece, în general.
Islanda este una dintre cele mai mici țări din lume din punct de vedere al populației, cu numai 366.000 de cetățeni. Dintre aceștia 30.000 lucrează în domeniul turismului, domeniu care reprezintă aproximativ 9% din produsul intern brut al țării. Desigur, această ramură a economiei Islandei a fost grav afectată de pandemia de COVID-19.
Pe parcursul pandemiei, Islanda a înregistrat doar 15.140 de cazuri de COVID-19 și 34 de decese din această cauză. De altfel, populația adultă a Islandei este vaccinată în proporție de 89%. Islanda permite accesul turiștilor în țară dacă pot dovedi că sunt vaccinați sau dacă au dovada că au trecut deja prin boală. De asemenea, este necesar un test PCR negativ realizat cu maximum 72 de ore înainte de a intra în țară. Numai așa poți accesa „Icelanverse-ul” pe care țara îl promovează în clipul de mai sus.
sursa: Gizmodo