Metaversul este încă în primele sale faze de construcție, dar o țară deja se pregătește să își deschidă ambasadă în noul mediu. Conceptul metavers este descris, pe scurt, ca locul în care lumea reală să întrepătrunde cu cea virtuală. Este un spațiu social online în care oamenii interacționează prin intermediul avatarelor lor și duc o viață virtuală.
Barbados va fi în curând prima țară din lume cu un centru diplomatic în acest nou univers. Proiectul este condus de Gabriel Abed, CEO al unui startup fintech numit Bitt. El este considerat unul dintre experții în criptomonede și blockchain din zona Caraibelor.
Barbados a semnat un acord cu Decentraland – o platformă blockchain cunoscută pentru proiecte în metavers – pentru dezvoltarea ambasadei. Un purtător de cuvânt al companiei a declarat că va fi dezvoltat un întreg district de astfel de entități pe platformă, dar că în acest moment nu poate oferi mai multe detalii.
Potrivit lui Abed, ambasada va putea elibera vize digitale și va respecta acordurile internaționale, dar și Convenția de la Viena, care oferă protecție pentru consulate și ambasade.
Astfel de proiecte fac să apară multe întrebări, despre modul în care va fi guvernat metaversul, cum vor fi aplicate legile internaționale privind taxele sau cum se vor desfășura afacerile acolo.
Metaversul este susținut puternic de giganți precum Meta (Facebook) sau Epic Games, dar este criticat de alte entități cunoscute. John Hanke, CEO al Niantic, compania care administrează jocul Pokemon Go, a declarat că acesta este un „coșmar distopic”.
Hanke a scris, într-o postare, că metaversul nu este o evoluție sănătoasă, naturală, a internetului. El a spus că marile companii de tehnologie ar trebui să evite viitorul descris în cartea „Ready Player One”, în care autorul Ernest Cline descrie o lume care încearcă să scape de realitățile cotidiene reale dure (o societate dominată de război) într-o lume virtuală.
„De fapt, aceste romane au servit ca un avertisment despre un viitor distopic în care tehnologia a evoluat greșit”, a scris Hanke, care a notat că termenul a fost inventat de Neal Stephenson, unul dintre autorii lui preferați, în cartea „Snow Crash”.
Șeful Niantic crede că oamenii au evoluat în așa fel încât să aibă nevoie să se conecteze cu cei din jur și să meargă în natură. „Tehnologia ar trebui folosită pentru a face aceste experiențe de bază mai bune – nu ca să le înlocuiască”, a explicat el.
Sursa: Yahoo! Finance