O companie de robotică se oferă să plătească 280.000 dolari persoanelor dispuse să-și vândă sub licență drepturile de folosire a propriei fețe, pentru dezvoltarea unei armate de roboți pentru folosirea în scop publicitar.
Cum ar fi ca peste câțiva ani toată lumea să te recunoască pe stradă, asta deși nu te-au întâlnit niciodată personal și nici nu apari pe TV, sau în Social Media. Pășești într-un magazin de haine și un chip extrem de familiar te întâmpină zâmbind, anunțând mai departe promoțiile aflate în desfășurare, în timp ce alte persoane din preajmă se opresc și privesc mirați. Întorci privirea și te faci că nu observi, amintindu-ți cum părea o idee grozavă acum câțiva ani să-ți vinzi sub licență trăsăturile faciale unei companii de robotică.
Compania în cauză este momentan doar în startup din domeniul roboticii originar din Rusia, iar produsul pentru care e nevoie de cât mai multe fețe umane cu aspect frecventabil se numește Promobot.
Cu aspect încă nu atât de „uman” pe cât și-ar dori creatorii săi, Promobot „candidează” la job-ul de vânzător prietenos și neobosit, dispus la orice oră din zi sau din noapte să-ți facă cunoștință cu serviciile sau produsele angajatorului său.
La fel ca la angajarea unui agent de marketing, compania interesată doar de fețele aplicanților solicită persoane cu aspect ”blând și prietenos”, respectiv, vârstă nu mai mare de 25 ani. Sunt acceptați aplicanți de toate rasele și naționalitățile.
Promobot speră să-și instaleze primii roboți prietenoși în zona de recepție a hotelurilor, la intrările marilor centre comerciale și aeroporturi din America de Nord și Orientul Mijlociu, nu mai târziu de anul 2023.
„Din 2019, producem și furnizăm în mod activ roboți umanoizi pe piață.
„Clienții noștri doresc să lanseze un proiect la scară largă și, în acest sens, trebuie să licențieze o nouă apariție a robotului pentru a evita întârzierile legale.”
Solicitantul desemnat câștigător va trebui mai întâi să permită prelevarea un model 3D detaliat al feței și corpului său, acestea urmând să definească aspectul exterior al viitorilor roboți. Apoi, „va trebui să furnizeze cel puțin 100 de ore de vorbire, pentru a facilita duplicarea vocii”, care va fi apoi folosită de aparat pentru a comunica cu clienții.
După aceea, solicitantul câștigător va trebui să „semneze un acord de licență” care să permită „utilizarea aspectului fizic pentru o perioadă nelimitată de timp”.