În ciuda faptului că se vând la nivel global mult mai multe telefoane echipate cu sistemul de operare Android la nivel global și magazinul de aplicații Google Play Store, magazinul App Store, cu mai puțini utilizatori, reușește în fiecare an să înregistreze venituri mai mari. Noul raport anual pentru magazinele de aplicații mobile publicat de Sensor Tower sugerează că Apple încasează de 1,8 ori mai mulți bani decât Google. Printre aplicațiile cu cele mai mari încasări se numără TikTok, YouTube și Tinder.
Conform Sensor Tower, încasările din magazinele de aplicații în 2021 ar trebui să se ridice la 133 miliarde de dolari, o creștere de 19,7% față de anul trecut, când au fost înregistrate 111 miliarde de dolari din aplicații, jocuri și abonamente pe mobil. Împărțirea acestei sume este însă disproporționată. 85 de miliarde de dolari au fost cheltuite pe platforma App Store de la Apple, de pe dispozitive iOS și iPadOS, în timp ce restul de 47,9 de miliarde de dolari au fost cheltuite pe Google Play Store.
Apple a înregistrat astfel o creștere cu 17,7% față de 2020, în timp ce Google a crescut într-un ritm mai alert, cu 23,5% față de anul precedent.
Pentru primele 11 luni din 2021, TikTok a înregistrat încasări de 2 miliarde de dolari fiind în grafic pentru a atinge 2,3 miliarde la finalul anului, aproape dublu față de 1,2 miliarde, cât a încasat în tot anul 2020. Această sumă este totalul încasat de TikTok de pe ambele magazine de aplicații.
La capitolul jocuri video, PUBG Mobile pare să fie campionul anului 2021, conform Sensor Tower. Acesta este urmat de Honor of Kings (versiunea din China a lui Arena of Valor), Genshin Impact și Coin Master. Desigur, jocuri precum Roblox, Candy Crush Saga și Pokemon Go, se află în top.
Veniturile din jocuri de mobil ar trebui să atingă 89,6 miliarde de dolari în 2021, o creștere de 12% față de 2020. Astfel, 52,3 miliarde din totalul încasărilor de pe App Store, adică 61,5% sunt generate de jocuri de mobil, în timp ce 37,3 miliarde de dolari au fost generați pe Google Play Store, adică 78% din total.
Instalările de jocuri sunt mai scăzute cu 1,6%
Tot Sensor Tower face și un clasament al celor mai populare aplicații și jocuri după numărul de download-uri. Aici apar și câteva aplicații care nu se află în topurile celor care aduc cele mai înalte venituri. TikTok este cea mai populară aplicație din lume, în timp ce jocul Free Fire este cel mai descărcat din 2021.
sursa: Sensor Tower